Avatar billede ravnborg Nybegynder
11. september 2010 - 17:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opbygning af pc.

Jeg vil til at opgrader min pc, og har brug for lidt råd om hvad jeg skal vælge.

Mine ønsker til pc'en er: at den har usb 3.0 og den kan køre nye spil. det skal ikke være en gamer pc til mange tusinde, da det reelt er meget lidt jeg spiller, men vil gerne have muligheden.

Nogle bud på hvilke dele jeg skul ud og købe?
Går ud fra Bundkort, cpu, køler, ram, grafikkort(måske onboard???) ellers andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. september 2010 - 19:14 #1
du skal ikke gå efter usb3 nu - tag et standard bundkort. Når intel er fremme med usb3, så falder priser meget, og så køber du et pci-kort med 4 usb3-porte på.
Jeg ved ikke hvad du vil opgradere fra, så ud fra det, så er selv min pc en opgradering - hvad har du, og hvad er prisniveau?
Avatar billede ravnborg Nybegynder
11. september 2010 - 19:32 #2
Jeg har en AMD Athlon 3200+ (2,2 GHz) med 1 GB ram.

Det jeg søger er nu uden USB 3.0.
Ang pris, så billig som mulig, men hvor jeg stadig kan køre de nyeste spil, det skal ikke være i den bedste opløsning.

Jeg vil gerne kunne spille Assassin's Creed Brotherhood når det udkommer ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2010 - 10:18 #3
da amd har købt ati, så er de ret godt samarbejdet på bundkort - så jeg ville fx vælge
http://www.midtdata.dk/hardware_1000184753_Xtreme-AMD--Athlon-II-X2-3-0GHz---4GB---500GB-W7H.html
til 5000kr.
Avatar billede ravnborg Nybegynder
12. september 2010 - 10:55 #4
Jeg vil gerne kun købe delene, så jeg slipper for at købe harddisk, brænder, windows, kabinet(måske skal strømforsyningen dog skiftes?)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2010 - 16:21 #5
Avatar billede ravnborg Nybegynder
31. oktober 2010 - 13:53 #6
Jeg kan se jeg desv. ikke har fået lukket denne her :-(
claes57 opret lige et svar .
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2010 - 14:04 #7
ok