Avatar billede d.kryger Praktikant
14. september 2010 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man få tekst ved siden af checkbox til at være klikbar?

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne give mine brugere lov til at klikke på teksten ved siden af mine checkboxe, således at det er underordnet om man klikker på selve checkboxen eller på teksten ved siden af - altså uanset hvad man klikke på, så bliver der sat et flueben (eller fjernet) i checkboxen.

Jeg har forgæves forsøgt at finde kode-eksempler på det, så jeg håber at nogle af Jer kan hjælpe mig...

Grund koden kunne se sådan ud:

<input type="checkbox" name="type1" value="Ja" checked> Type 1<br>
<input type="checkbox" name="type2" value="Ja" checked> Type 2
Avatar billede repox Seniormester
14. september 2010 - 14:45 #1
Brug labels?
<input type="checkbox" id="type1" name="type1" value="Ja" checked> <label for="type1">Type 1</label><br>

Det har i øvrigt ikke noget med PHP at gøre da dette er noget der påvirker klienten.
Avatar billede xicrow Nybegynder
14. september 2010 - 16:28 #2
Kan også laves således:

<label><input type="checkbox" name="test" value="1"> Test</label>

Så slipper du for at smide om dig med ID'er

/xicrow
Avatar billede d.kryger Praktikant
15. september 2010 - 08:29 #3
Super, tak for hjælpen. Vil du "repox" ikke ligge et svar, så giver jeg point for det gode svar?
Avatar billede repox Seniormester
15. september 2010 - 10:12 #4
Det fik du her...