Avatar billede mrcorex Nybegynder
14. september 2010 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation imod hardware.

Hej rødder.

Jeg har fået mig en sjov og udfordrende opgave. Jeg skal have udviklet noget som kan kommunikere imod hardware. Jeg aner ikke hvad hardware det er endnu og det er bl.a. det jeg er ved at finde ud af. Så mit spørgsmål er meget åbent. Forestil jeg at jeg skal kode noget som kan detecte om en dør bliver åbnet eller ej ved hjælp af en lys-stråle. Det skal kunne køre på linux. Hvad skal der til af hardware? Hvad skal der til af software? Hvad skal jeg udvikle det i? Jeg er mest interesseret i noget generelt noget da jeg også skal bruge det til andre ting. Selve denne hardware-enhed skal kunne tilsluttes direkte til computeren ved hjælp af usb.

Hvad siger I?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. september 2010 - 15:17 #1
http://www.danbit.dk/produkter/0609.phtml

Der er ihvertfald noget hardware du kan bruge..

Ved dog ikke hvad der ville være relevant at programmere i på linux.. måske man kan styre det fra perl .. men er ik sikker..
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2010 - 15:25 #2
Man bruger ofte C til at kommunikere med hardware.

Jeg har ingen anelse om hvilket hardware man skal bruge for at overvaage en doer.
Avatar billede madand Nybegynder
14. september 2010 - 15:36 #3
Nu ved jeg ikke hvordan man åbner en dør eller hvad du skal bruge i linux, men hvis du er helt grøn kan Scott Hanselman måske give dig en idé til at komme videre:

Det er .NET og ikke en dør men en printplade med en diode:
http://www.hanselman.com/blog/TheNETMicroFrameworkHardwareForSoftwarePeople.aspx

Håber det kan hjælpe dig videre.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
15. september 2010 - 08:48 #4
Mega-spændende det i har fundet til mig. .NET har dog ikke interesse men alligevel. Spændende. Jeg lader den stå åben lidt endnu da jeg godt kunne tænke mig lidt eksempler på noget kode.