Avatar billede totenslager Nybegynder
15. september 2010 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook vedlægger screendumps som vedhæftede filer

Jeg plejer at kopiere screendumps ind i tekstfeltet i en mail.

Når jeg trykker på sendeknappen, opretter outlook en temp-fil

C:\Documents and Settings\haot\Lokale indstillinger\Temp\PAOutlook\attachment\{9C93278D-2227-4AEC-844E-48E890DCD3AA}

omdanner mit screendump til en temp-fil,og vedlægger denne til mailen.

I den fremsendte mail, optræder sreemdump som en firkantet boks , med et rødt kryds i.

Outlook er geninstallet

Hvem kan hjælpe med at rette fejlen i Outlook 2003
Avatar billede Bamma Nybegynder
15. september 2010 - 14:49 #1
jeg ville nok gemme screen dumps ned i billed filer inden jeg ville sende, kunne forestille mig at de ikke vil kunne se billedet på den anden side, pga filen hedder .tmp, og hvis de valgte at åbne filen med paint eller andet billed program, ville billedet sikkert godt kunne vises.
Avatar billede niller10 Nybegynder
15. september 2010 - 22:21 #2
Hej,

Jeg har lige testet. Lavede et screendump med ctrl-prt.screen og åbnede outlook 2007 og skrev en mail adresse og et emne derefter i selve tekstfelt trykkede jeg CTRL & V og derefter send.. Mailen kommer frem med billede af min skjerm...

Fjlen må ligge et andet sted, prøv evt. at tjekke for filtre, firewalls, eller andet..
Niels
Avatar billede totenslager Nybegynder
16. september 2010 - 09:53 #3
Hej Niller

Det er jo lige sådan det skal virke, men min laver mine screendumps jeg sætter med CTRL+V i tekstfeltet.

Men min laver e temp mappe og omdanner en screndumpet om til en.jpg fil helt automatisk.

Den der modtager min mail modtager en wedhæftet fil af screendumpet i jpg , og i tekstfeltet er en firkant med et rødt kryds i midten.

Jeg har geninstalleret windows + geninstalleret Office 2007, men  problemet er ikke blevet løst.

Sikkert en eller anden "flue ben" der står forkert et sted, eller måske skla fejlen findes i registreringsdatabasen.

Er der nogen der har en god løsning på min problem.

-tot
Avatar billede totenslager Nybegynder
16. september 2010 - 16:50 #4
Hej Niller

Jeg har fundet fejlen.
Der var en forkert filterindstilling, samt et flueben der åbentbart ikke skulle være der.

I postformat satte jeg flueben i interneformat for vedhæftede filer.

Tak for det Niller:-)))
Avatar billede totenslager Nybegynder
16. september 2010 - 17:01 #5
Hej Niller

Nu kom jeg til at give mig selv point

Jeg opretter et spørgsmål du kan svare på og få point.

og så lukker jeg

Er du meg på den - eller har du andre forslag

-tot