Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. september 2010 - 23:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Live Form Validation - muligt at gengive input?

Hej Eksperter

Jeg faldt over denne fantastiske side som har en masse gode eksempler på live form validation

http://livevalidation.com/examples#exampleForms

Mit spørgsmål er så nu, om det er muligt at lave et felt - fx
<input type="text" id="Name" />

Hvor at man, når man indtaster navnet, blot får det gengivet i tekst lige ved siden af - således at hvis jeg indtaster "Nikolaj" - så kommer der til at stå "Nikolaj" lige ved siden af tekstboksen

Jeg håber at jeg har gjort mig forståelig :)
På forhånd tak og god aften
/Kenneth
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 10:00 #1
Utestet..
<script>
function spejl(felt,modtager)
    {
    document.getElementById(modtager).innerHTML = felt.value
    }
</script>

<input type="text" id="Name" onkeyup="spejl(this,'mitSpejl')"/>
<div id="mitSpejl"></div>
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 10:01 #2
Utestet..
<script>
function spejl(felt,modtager)
    {
    document.getElementById(modtager).innerHTML = felt.value
    }
</script>

<input type="text" id="Name" onkeyup="spejl(this,'mitSpejl')"/>
<div id="mitSpejl"></div>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
16. september 2010 - 11:27 #3
Super! - det virker faktisk perfekt :)

Er det også muligt at gøre med en SELECT-boks? - hvis der nu var 4 navne at vælge imellem?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 12:05 #4
Ja, men lidt mere kompliceret - <select>-feltet har jo ingen value - og ingen onkeyup-event

<script>
function spejlS(felt,modtager)
    {
    document.getElementById(modtager).innerHTML = felt.options[felt.selectedIndex].value
    }
</script>

<select id="synd" onchange="spejlS(this,'mitAndetSpejl')">
    <option value="Grådighed">Grådighed</option>
    <option value="Skadefryd">Skadefryd</option>
    <option value="Misundelse">Misundelse</option>
</select>
<div id="mitAndetSpejl"></div>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
16. september 2010 - 13:13 #5
Perfekt! - mange tak :)

Nu skal jeg så bare finde ud af hvordan jeg konstruerer en ny SELECT-boks med data alt efter hvilken værdi man vælger i den første SELECT-boks
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
25. september 2010 - 23:57 #6
Okay, hvis jeg nu bruger den her:

<script>
function spejl(felt,modtager)
    {
    document.getElementById(modtager).innerHTML = felt.value
    }
</script>

<input type="text" id="Name" onkeyup="spejl(this,'mitSpejl')" value="Test" />
<div id="mitSpejl"></div>

Hvordan får jeg den så til at gemme den præ-definerede value i spejlet?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
27. september 2010 - 00:10 #7
nevermind :) - jeg skulle blot skrive "standard værdien" i <div id="mitAndetSpejl">Dette er standardværdien</div>

- så bliver den selv skiftet ud såfremt at jeg indtaster noget i input-feltet ;)