Avatar billede JArndal Nybegynder
20. september 2010 - 20:27 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Program til faktura (elektronisk)

Som det fremgik af mit seneste spørgsmål, er en kammerat og jeg selv i gang med at starte en webshop.

Mit spørgsmål:
Hvilke programmer er det tilladt at bruge til kommercielt brug? Så vidt jeg ved, må man ikke bruge Microsoft Office-pakken til kommercielt brug, men er der nogen, der er 100 % informeret?
Hvis ikke det må bruges - hvad så hvis vi sender det som PDF-fil: er det tilladt?
Hvis heller ikke det er tilladt, så vil jeg gerne høre, hvilket program i foreslår til at sende simple faktureringer ud.

På forhånd tak.

Mvh. Jonas
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2010 - 22:04 #1
Hej

Jeg har købt fly-billeter og meget andet hvor faktura'en typisk er et pdf-dokument.
Så jeg tror gerne at du må bruge pdf som kommercielt, ved ikke med MS office pakken
Avatar billede root66 Nybegynder
20. september 2010 - 23:03 #2
Du må faktisk gerne bruge din MS Office-pakke til erhverv og skrive fakturaer ud.

Du tænker nok på den studieudgave, hvor man får 3 licenser til hjemmebrug, hvis der er mindst 1 i husstanden der går i skole eller studerer.

Hvis du anskaffer en erhvervslicens er der ingen problemer.

Men hvorfor ikke downloade og bruge OpenOffice?

Jeg har brugt den i mange år (i flere virksomheder fra 25 - 350 ansatte). Den kan skrive fakturaer og alt andet elektronisk kommunikation (incl alt papirkommunikation) du sandsynligvis får brug for. Den har Calc (svarer til Excel), Writer (svarer til Word) Base (svarer til Access).

Du kan løse alle virksomhedsopgaver med OpenOffice-pakken og så er den gratis.

MVH root66
Avatar billede JArndal Nybegynder
22. september 2010 - 14:23 #3
Hej igen!

Jeg har sonderet terrænet lidt mere, og jeg tror måske nok det bliver Sproom vi kommer til at bruge. :)

Ellers mange tak for svarene.