Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
21. september 2010 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GPO som giver aktiv bruger ret til at installere en netværksprinter i Windows7

Egentlig et 2K8 setup med Windows 7 klienter.

Mål: At brugerne må tilføje en netværksprinter uden at være lokal admin

Problem: Brugerne er ikke lokale admins og kan derfor ikke installere en netværksprinter, uden at den ved driverinstallation kræver login fra admin.

Ide: Så tænkte jeg om man kunne lave en GPO, som gør den aktive bruger "interactiv" til medlem af "Print Operator", således at de måske får lov til at installere drivere.

Andre løsningsforslag modtages gerne. Evt. noget man kan ændre på Printserver (2K8)
Avatar billede kjden Nybegynder
21. september 2010 - 13:27 #1
Er det fordi den enkelte bruger skal have en valgfrihed. Ellers kan du vel bare vælge deploy'e printeren via GPO (user configuration\policies\windows settings\deployed printers)

Kræver selvfølgelig at alle i gruppen for hvem politikken har brug for netop denne printer.
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
21. september 2010 - 13:33 #2
Deployment er også en mulighed som jeg har testet med succes, men jeg vil ikke støje med printere til alle.

Så det er ønsket om en valgfrihed, der har givet mig problemet.

Viser det sig for svært, må jeg bare smide alle printere ud til folket
Avatar billede kjden Nybegynder
21. september 2010 - 13:37 #3
Nej men det kræver jo da bare en ekstra gruppe for hvem politikken gælder..........
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
21. september 2010 - 14:12 #4
Så jeg skal lave en SG med en GPO tilknyttet?
Brugerne ligger jo i vidt forskellige OU'er
Avatar billede kjden Nybegynder
22. september 2010 - 08:44 #5
Ja det var jo lige det. Har du overvejet at distribuere bredt og så begrænse de enkeltes adgang. jf. http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754699.aspx
Men igen her er det OU baseret.

Held og lykke med at finde en løsning.