Avatar billede schirakow Praktikant
21. september 2010 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstatningsmedier

Hej Eksperter,

Jeg har en ældre HP ML350 server med en Small business server 2003 Premium edition. Her forleden skulle jeg re-installere serveren, men cdrom drevet kværnede simpelthen cd'en. (lød ikke så godt, skal det siges - og JA jeg har hørt om mythbusters historien fra HP :)
Efterfølgende har jeg både haft fat i Microsoft samt Hp for en erstatningscd.. Men siden det er en OEM version, bliver jeg smidt rundt i alle afdelinger både herhjemme og i udlandet og det lader til, at ingen ved hvad der skal gøres. Dette tager alt for lang tid.
Mit spørgsmål er så : Er der nogen der ligger inde med disse skiver, jeg kan købe eller få en kopi af ?
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2010 - 16:27 #1
Hvis det er en OEM der er leveret sammen med serveren (Bundlet sammen med serveren fra HP's side) så er det HP som skal levere dem.

Jeg har aldrig haft problemer med HP når jeg skulle have erstatningscder til bærbare osv. (Server licenser bestiller vi på en anden måde så derfor har jeg ingen erfaring med at skulle bestille erstatningscder til servere)
Avatar billede a1a1 Novice
21. september 2010 - 17:31 #2
jeg har en sbs 2003 dog kun standard edition, men du burde UDEN problemer kunne købe et disk set fra microsoft til omkring et par hundrede (bare alm. sæt ikke specielt oem eller noget).
Avatar billede schirakow Praktikant
28. september 2010 - 17:00 #3
Tak for jeres hurtige indlæg. Desværre er der ikke meget hjælp, at hente hverken hos HP eller Microsoft. Bliver bare skudt rundt i de forskellige afdelinger, uden der er nogen der vil tage et ansvar. Nå, nok fra min galde :)
Ved du "a1" om jeg vil kunne bruge min premium licens nøgle på dine 2003 standard skiver, og derefter opgradere ?
Alternativt ser det ud til, at jeg må droppe licensen og købe Server 2008 istedet. Har bare en fornemmelse af, at blive taget grundigt bagi hvis jeg gør :)
Avatar billede schirakow Praktikant
04. oktober 2010 - 15:12 #4
Nå, lige for at afslutte sagen. Så blev jeg anbefalet at downloade softwaren fra de lysky sites. Og det lader til at virke.(Naturligvis med den rigtige licens nøgle til ;)
Så tak for Jeres løsninger.
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:13 #5
Jeg ved ikke hvilken afd af HP du har talt med, men jeg har aldrig haft problemer med at få nye medie sæt fra dem mod betaling. Deres leverandører går det også hellere end gerne.