Avatar billede Svopper Nybegynder
23. september 2010 - 18:17 Der er 2 kommentarer

Outlook 2003 eksport

Hej alle

Jeg skal endelig ud og ha en ny pc. Jeg skifter fra 10 år gamle Win XP til Win 7. I Outlook har jeg en masse kontakter og emails jeg jo gerne vil gemme. Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at gemme dem?

På forhånd tak :)
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 18:33 #1
Nu kan jeg ikke huske det ordret. Men ind i funktioner og indstillinger. Ind i fanen vedligeholdelse. Der kan du se den fuldstændige sti hvor dine mails ligger. Kopier stien og kopier mappen med alle filerne i.

Smid dem på en ekstern eller lign.

Åben kontaktpersoner, og så trykker du filer >> importer & Eksporter. Eksporter til en fil, hak alle flueben til, og gem filen ved siden af den mappe du lige har kopieret.

Når den nye maskine kommer, så skal du finde Windows Live Mail (Hedder Outlook Express nu :)) og så er det ellers bare filer, importere og eksportere. Vælg importere fra Outlook Express 6 og så vælger du bare mappen som du kopirede. og resten burde sige sig selv.

Det samme er gældende for kontaktpersoner.
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 19:04 #2
Jeg var lige hurtig nok ude, så ikke der stod 2003.

Men det gør det kun nemmere:

filer >> Importere & Eksportere

Eksportere til en fil. - Vælg PST fil og så vælger du private mapper, og hakker fluebenet af hvor der står: medtag undermapper.

På et tidspunkt kommer den og spørger om du vil sætte kryptering på osv. Der skal du fjerne at den skal køre med kryptering.

På den nye maskine gør du så det samme, men vælger så importere fra fil i stedet. Vupti så kører det. Alt kommer med, på nær signaturer og kontoer.