Avatar billede MarkoM Nybegynder
23. september 2010 - 18:21 Der er 12 kommentarer

Sort notebookskærm

Min 2 år gamle acer aspire 8920G, som jeg i øvrigt er meget glad for, starter pludselig op med sort skærm. Heldigvis er den sat op til at kunne køre med ekstern skærm (via HDMI-kabel). Den eksterne skærm fungerer normalt, men notebook'ens indbyggede skærm forbliver sort. Hvordan får jeg løst det her problem, så maskinen også kan bruges uden ekstern skærm?
Avatar billede danco Nybegynder
23. september 2010 - 18:29 #1
Får du nogen hardware fejl (bip lyde) ved opstart?
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 18:35 #2
Prøv at tryk din FN tast nede og så find en tast oppe bland dine F-1-12 taster med en skærm eller to som symbol. Så burde du kunne hidkalde den på bærbaren igen. Giv den lige tid til at skifte.

Tryk FN + tasten og slip, og vent 2-3 sek, sker der ikke noget, så prøv igen.
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
23. september 2010 - 19:30 #3
Er der sort skærm fra du starter den, eller viser den noget i starten?
Avatar billede MarkoM Nybegynder
23. september 2010 - 20:08 #4
Ingen unormale bips
Avatar billede MarkoM Nybegynder
23. september 2010 - 20:12 #5
De der ting har jeg været igennem, og uden held. Skærmen kan dog glimtvis vise den aktuelle side, men kun i brøkdele af et sekund.
Avatar billede MarkoM Nybegynder
23. september 2010 - 20:14 #6
En untrakort Acervelkomst meget tidligt i opstarten, det er alt.
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
23. september 2010 - 20:22 #7
Er der nogle ændringer i de glimt hvis du vipper skærmen?
Avatar billede MarkoM Nybegynder
23. september 2010 - 20:29 #8
Ingen ændringer, uanset hvor tosset jeg vipper
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. september 2010 - 03:52 #9
Samme problem og symptomer. Og efterhånden træt af lille ekstern skærm. Nogen udvikling MarkoM?
Avatar billede MarkoM Nybegynder
30. september 2010 - 08:44 #10
Det er tydeligt, at ingen ved noget som helst om det her. Maskinen skal skilles ad. Den er indleveret hos reparatør, som melder tilbage om kort tid. Jeg vender tilbage, når jeg ved noget.
Avatar billede MarkoM Nybegynder
07. december 2010 - 08:33 #11
Attech.dk kunne efter 5 ugers underøgelse konstatere, at skærmen var kaput, så nu bruger jeg maskinen som stationær, da den stadig fungerer fint med ekstern skærm.
Tak for alle forsøg på at hjælpe.
M.v.h.
MarkoM
Avatar billede MarkoM Nybegynder
07. december 2010 - 08:34 #12
Attech.dk kunne efter 5 ugers undersøgelse konstatere, at skærmen var kaput, så nu bruger jeg maskinen som stationær, da den stadig fungerer fint med ekstern skærm.
Tak for alle forsøg på at hjælpe.
M.v.h.
MarkoM