Avatar billede dong2007 Nybegynder
23. september 2010 - 19:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan Man Overclocke ATI Radeon HD5470?

Hej Folkens...

Jeg har en Acer Aspire 4820TG og har lige købt det nye Kane and Lynch 2. og det kører os derud af, når der ikke er for mange folk på banen og for meget skyderi for så begynder og lagge en smule (ikke voldsomt, men alligevel) Så ville høre om man kan overclocke et ATI HD5470 Mobility? Min nuværende config er:

GPU Clock: 750mhz
Hukommelse Clock: 800mhz

men ville godt have den på omkring.

GPU Clock: 800mhz
Hukommelse Clock: 950-1000mhz

Min Acer Aspire 4820TG specs:
Intel Core i5 450M 2.40 GHz
4GB Ram
320GB HDD
ATI Radeon HD5470 512MB DDR3
Windows 7 64Bit

Mvh Dong
Avatar billede dong2007 Nybegynder
23. september 2010 - 19:39 #1
Har nemlig ikke ATI Overdrive i Catalyst Control Center, da min version er ældre og når jeg henter den nyeste udgave af Catalyst Control center, siger den at min nuværende GPU driver ikke understøtter det og jeg opdatere denne driver selv ?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 08:00 #2
så kan du sikkert ikke

virker ikke i vista + win 7

http://www.techpowerup.com/atitool/

eller denne her

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=725

men tror ikke på den

skulle det lykkes så husk meget køling på kortet ellers brænder det måske af

m.v.h
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2010 - 08:33 #3
Jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde ville gå igang med at overclocke noget i en bærbar, da det ikke rigtig er muligt at få noget ordentligt køling på, og alt sidder så tæt i den, og det vil bare forårsage at alt andet også bliver mere varmt.

Helt ærligt, så tror jeg altså heller ikke på at du vil kunne mærke en forskel. Facts er nok at det grafikkort ikke er verdens vildeste, og om du får det til at køre 150MHz mere på rammene ændrer ikk en skid på at dit spil lagger.

Nu ved jeg godt det ikke lige var det du spurgte om, men til dit spørgsmål kan jeg så bare sige, hold øje med temperaturen mens du overclocker, det er det vigtigste. Der findes masser af overclocking software, mon ikke der er noget af dette der kan bruges? Medmindre dit kort er låst fast så det ikke er muligt.
Avatar billede dong2007 Nybegynder
24. september 2010 - 08:56 #4
Har sat mine graifk indstillinger ned i Kane And Lynch 2, fra 1920x1080 til 1024x1280. (Bruger 24´ fladskærm derfor var opløsningen så høj)Satte texture og details fra høj til medium, så virker det fint... Så har droppet tanken om overclocking :) ATITOOLS virker ikk og rivatuner kan ikk finde min driver til at jeg kan overclocke den....og satte mus hastigheden op :S

Mvh DOng
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2010 - 09:44 #5
lyder mere fornuftigt :D
Avatar billede dong2007 Nybegynder
24. september 2010 - 13:36 #6
Okej har lige et andet spørgsmål: Hvad betyder alle de
indstillinger som:
Enable V-Sync ?
Triple Buffering ?
Antialias ?
Anisotropy ?
Ambient Occlusion ?

Pics her af video config i Kane And Lynch 2:

http://i51.tinypic.com/2ngy002.jpg

http://i51.tinypic.com/2a83j9v.jpg

Mvh Dong
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. september 2010 - 12:00 #7
V-sync synkroniserer dine frames med din skærms hertz mener jeg
de andre ved jeg ikke rigtig noget om, men du kan sikkert google dig til det :)