Avatar billede chr.kj Nybegynder
24. september 2010 - 09:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gamer laptop Asus G73JH - Er en forskel på 4000 det værd?

Jeg har kigge på forskellige gamer laptops og har fundet frem til at Asus G73JH må være svaret.

Mine "krav" er at den skal kunne afvikle CS 1.6, CSS, COD Modern Warefare, L4D 1 & 2 og andre spil i denne genre uden problemer.
Det vil heller ikke skade hvis den er "fremtidssikret" til nyere spil et måske 2 år ud i fremtiden.

Mit spørgsmål er som følgende:

Er forskellen mellem disse to Asus G73JH 4.000 værd?

ASUS G73JH TY171V - Pris. 9.999
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=asus+g73&sp=all&pid=4226653

vs

ASUS G73JH TZ178V - Pris. 14.064
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=asus+g73&sp=all&pid=4228408

vs

ASUS G73JH TZ158Z - Pris 14.392
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=asus+g73&sp=all&pid=4226654

Jeg har læst forskellilge reviews og har fundet frem til at den største forskel på Intel Core i5 og i7 er, at i7 har 4 kerner hvor i5 "kun" har 2 kerner hvilket kun har betydning hvis man er flittig bruger at videorendering osv. Altså det har ikke betydning ved spil og normalt brug. Er det korrekt?
Begge kan desuden "OC" sig selv ved max. belastning.

Min største "frygt" er at ASUS G73JH TY171V max. kan have 4GB RAM, hvor de andre 2 maskiner er grænsen 6 0g 8GB, men retfærdiggøre det en prisforskel på 4000?

Alle svar og tips til andre maskiner modtages gerne :)

På forhånd tak.
Avatar billede LNG.DK Novice
24. september 2010 - 09:43 #1
i5-750 har 4 kerner.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
24. september 2010 - 09:50 #2
Den ASUS jeg linker har en I5-450M med "kun" 2 kerner.
Avatar billede nfssister Forsker
24. september 2010 - 10:07 #3
Ja de 4000 kr er godt givet ud. Bedre grafikkort, langt bedre CPU, opgraderinger er muligt på de 2 store.

Se sådan på det, spare du 4000 kr nu, så kan du enten bruge penge på en ny om et år eller at du skal tilkøbe en masse for at få den til at virke lige så godt som den til 14000 kr.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
24. september 2010 - 10:19 #4
Hej og tak for svaret.

Alle maskinerne har samme GFX kort ATI Mobility Radeon HD 5870 med 1 GB RAM og det er bla. derfor jeg er i tvivl om RAM-opgraderingsmuligheden samt en i7 4-kernet processor kontra en i5 2-kernet processor er de ekstra 4000 værd?

Jeg har, som tidligere nævnt, læst at de spil der p.t. er udgivet ikke benytter sig af den multitasking som en 4-kernets processer tibyder og derfor ikke kan benytte sig af den facilitet.
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2010 - 10:33 #5
En sammenligning af processorer kan du se her:

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

(Plads 20 og 33)

Umiddelbart synes jeg ikke det ser ud som om, at der er en vanvittig stor forskel på de to processorer, eftersom i720QM tilsyneladende er den langsomste i7 man kan få.

Grafikkortet vil gøre at den vil sparke røv til at spille, helt klart, uanset hvilken model du vælger tvivler jeg på der vil være en mærkbar forskel.

Det jeg har min største betænkelighed ved, er at den 'kun' har 4GB RAM. Jeg har ikke lige kunne læse mig til om, der er mulighed for at smide 2GB ekstra i den, men det lader ikke til det synes jeg. For om en 2 års tid, så er de 4GB garanteret ved at være lige i underkanten af hvad den skal bruge.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
24. september 2010 - 11:01 #6
Tak for svaret..Jeg har samme frygt ang. RAM og jeg kan se at bla nogle maskiner fra MSI understøtter optil 12GB RAM med en i5 core, så dem tror jeg at jeg vil kigge lidt nærmere på.

Tak for hjælpen.