Avatar billede asdfghj Nybegynder
25. september 2010 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

p5p41td Skærmtilslutning...

Hej

Jeg forsøger at hjælpe en ven med at få han nye comp til at fungere. Problemter er bare at jeg ikke får noget signal på skærmen. Bundkortet er et ASUS p5p41td. Kan det virkelig være rigtigt at bundkortet ikke har nogen selvstændig skærmudgang?

Jeg har forsøgt at sætte to forskellige grafikkort til, men uden held...

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 08:35 #2
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=YY6h32PxhhghD35I&templete=2

er det ikke den gamle med manglende strøm til graffikkortet
Avatar billede asdfghj Nybegynder
26. september 2010 - 11:00 #3
Det er det kort som treatmenice henviser til.

Hvad mener du med strøm til grafikkortet???
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 12:58 #4
på nyere garffikkort kræves der mere strøm på - ekstra stik på kortet
de gamle kort satte man nbare i og det var det
så kom der større og mere krævende kort på markedet og de krævede et ekstra strømstik isat fra psu

f.eks ati 5970
http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5970/Pages/ati-radeon-hd-5970-overview.aspx

det var som bare det jeg mente
Avatar billede asdfghj Nybegynder
26. september 2010 - 13:29 #5
arr ok, men jeg ka se at blæseren på grafikkortet kører og der er ikke nogen strømstik på dyret :)
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 15:24 #6
har du mulighed for at prøve graffikkortene i en anden pc
Avatar billede asdfghj Nybegynder
26. september 2010 - 15:37 #7
Det har jeg gjort og der virker de.

Jeg tilslutter via HDMI - kan det have noget med sagen at gøre?
Avatar billede Selas Nybegynder
26. september 2010 - 21:23 #8
#7 ja så skal du instille skærmen til at modtage input på hdmi (1, 2, 3 eller 4 hvis du har flere end et hdmi stik).
Har også hørt nogen der har fixet det ved først at tænde skærmen og sætte den på hdmi, og derefter tænde computeren, ellers tror grafikkortet at hdmi ikke er tilsluttet noget.
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 16:08 #9
Jeg har givet op...

Tak for jeres hjælp, men der var ikke noget der virkede...