Avatar billede bsr0809 Nybegynder
26. september 2010 - 18:55 Der er 10 kommentarer

Tråløst internet virker ikke what to do?

Hej alle,
Jeg har et KÆMPE stort problem, om éen uge flytter jeg til Jylland og skal arbejde "hjemme" i en 4 måneders periode, til min store overraskelse virker det trådløse internet super dårligt der hvor jeg skal bo.

Jeg arbejder via et citrix system hvilket (så vidt jeg ved) betyder at det ikke kræver specielt meget båndbredde men alligevel har den enormt svært ved at klare forbindelse (selv hvis jeg går ned på 12 farver).

PLEASE er der en eller anden der har et godt råd til hvordan dette problem kan løses. Har overvejet om det vil hjælpe at købe en USB forlængerledning og flytte usb stikket udenfor, er der nogen der har nogen ideer råd til om det vil kunne virke?

Eller er der nogen der har andre gode muligheder? Det betyder virkelig meget for mig at få noget hjælp til dette.

Mange hilsner

Bjørn
26. september 2010 - 19:02 #1
Psssssst: Her er et (andet) godt råd: Point ude: 1.180 -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/bsr0809 - disse åbne/gamle spm. bør/skal du pænt vende tilbage til ...
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2010 - 19:05 #2
Har du prøvet at installere TeamViewer i stedet for ???

Men har du ikke selv routeren stående ??? - Så kan du jo køre på kablet forbindelse i den periode ;)

/Jan
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
26. september 2010 - 19:18 #3
@jacla
Nej jeg ville gerne kunne køre det via en trådløs bredbåndsforbindelse da jeg bor til leje i et sommerhus og ikke kan få indlagt trådfast internet.
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
26. september 2010 - 19:20 #4
@karise_larry,
Tak for påmindelsen, de spørgsmål der er åbne er åbne fordi der ikke er et accepteret svar endnu. Ved godt det ikke er en undskyldning men er bare i en lidt kaos situation for tiden med en gravid kæreste, og to nære slægtninge der er gået bort hvoraf den ene skal begraves onsdag. Men jeg skal nok få kigget på dem, tak for påmindelsen.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2010 - 19:50 #5
Man kan desværre ikke tune bredbåndet. Men hvilken opload download har du på din nye adresse ?

Vil dit firma ikke betale lidt til en hurtigere forbindelse eksenpevis har Yousee optil 50 MGb trådløs.

Du kan prøve med nogle speedtest og se om du ligger i nærheden af det du skulle.

Kan du køre med fast IP-adresse???

Andre ting:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://www.wikihow.com/Make-Your-Wireless-Internet-Connection-Faster-%28Comcast

Og endelig:

Du kan tracrt til din arbejdsplads og se på dine svartider og finde flaskehalsen - IKKE HELT ENKELT AT BLIVE KLOG PÅ :)

Har du evt en anden pc som du kan sammenligne hastiger / flaskehalse med ?

Fremtiden vil sikkert byde på en løsning (Se nederste link)

http://ing.dk/artikel/102371-lynhurtigt-traadloest-net-godkendt-faa-600-megabit-i-stuen
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
26. september 2010 - 19:58 #6
Hej Jacla,
Problemet er desværre ikke at købe mig til en hurtigere forbindelse, problemet er at få etableret en kontakt fra min pc og ud til telenors sendemast, det er som om at signalet slet ikke er stærkt nok til at nå ud hvor "kragerne vender" på trods af at sælgeren absolut ikke mente det ville være et problem.

Jeg kan desværre ikke køre med fast IP på den forbindelse jeg har købt mig til.

Takker for linket, vil lige prøve at kigge lidt nærmere på det, desværre har jeg ikke mulighed for at teste noget før på lørdag når jeg flytter der op, så må lige lade det stå i det uvisse om det har virket eller ej.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2010 - 20:12 #7
Har du overvejet en løsning med en ekstern antenne til din PC ???
Avatar billede bsr0809 Nybegynder
26. september 2010 - 20:34 #8
Lige pt. er jeg åben over for alle typer forslag, har prøvet at søge lidt på de der eksterne antenner, men kan ikke rigtig lure om de reelt set giver noget.
Men har godt overvejet om et tilpas langt USB kabel kunne gøre forskellen, altså ved at få usb tam tam udenfor og være. Har du noget erfaring med eksterne antenner?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2010 - 21:02 #9
Nah lidt.

Det man skal være opmærksom på ved trådløs er ting der reflektere eller dæmper signalet.

Støj på nettet / kan være lysstofrør Microbølgeovne andre ting der sender på 2.4 Ghz som visse alarmer

Tåge, beton, metal reoler mm kan sænke signalet. Kan du få Line Of Sight dvs. at der ikke er noget mellem sender og modtager (træer mm)vil få øget signal.

En repeater kan forstærke signalet over længere strækninger.

Jeg ve at der nogle bærbare pc'er der har en lille skrue under en af dækpladerne i bunden, som man kan flytte og derved opnå et bedre signal.

Med netstumbler kan du måle signalstyrken og "støjen" i de forskellige rum og finde det sted hvor signalet er bedst. Det at man sidder mellem PC'en og et AP kan sænke signalet.

Fandt lige 2 link mere der måske kan hjælpe dig videre.

http://www.radiolabs.com/products/antennas/2.4gig/wireless-laptop-antenna.php

http://www.cantenna.com/
Avatar billede jacla Nybegynder
26. september 2010 - 21:07 #10
Ellers er der den tredje løsning.

Du kunne måske lokke din nabo til låne dig internet adgang, i bytte med en flaske god vin :)