Avatar billede stkol76 Novice
28. september 2010 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange Certifikat er ikke trustet efter OWA certifikat installation

Hej,

Vores server, Windows 2008R2 med Exchange 2010, har for nyeligt fået installeret et nyt certifikat, udstedt af StartSSL, for at kunne bruges på OWA og Push mail igennem f.eks owa.domain.dk. Efter installationen kommer Outlook internt på LAN´et og brokker sig over at den ikke kan truste certifikatet fra Exchange. Internt på LAN´et forbinder Outlook igennem server navnet f.eks. EXCSERVER01.

Der kører pt. 2 certifikater på Exchange serveren som er tildelt følgende services:

Microsoft Exchange (Serverens egen) : IMAP, POP, SMTP
StartSSL Certifikatet              : IIS

Hvordan får jeg løst dette problem?

Mange tak :-)

/Stig :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2010 - 13:16 #1
Du kan oprette en zone i din dns der hedder domain.dk og lave en Arecord der hedder owa og pege på din Exchange box. Så kan du tilgå den intern med owa.domain.dk uden fejl.
Husk også at oprette eksempelvis din www record.
Avatar billede stkol76 Novice
28. september 2010 - 16:32 #2
Hej igen Jonah,

Lige et spørgsmål hurtigt.. skal jeg asigne alle 4 services til det nye certifikat?? eller skal jeg lade POP, SMTP og IMAP være på det gamle certifikat?

/stig :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2010 - 20:11 #3
Jeg syntes at du skal bruge det til SMTP, husk at ændre fqdn på din recieve og send connector.
Men navnet skal jo også matche den reverse DNS du skal have oprettet.
Derfor er det en fordel at bruge en wilcard certifikat
Avatar billede stkol76 Novice
29. september 2010 - 08:49 #4
Hej Jonah,

Jeg har kæmpet med at skifte navnet om i outlook til owa.domain.dk, men den bliver ved med at lave om til EXCSERVER01 af sig selv. Dette er det samme om det er Outlook 2007 eller 2010... hvordan fixer jeg det??

/Stig :-)
Avatar billede stkol76 Novice
29. september 2010 - 14:26 #5
Hej Jonah,

Så har jeg løst det sidste selv :-)

Jeg fulgte den vejledning som var på følgende link:

http://premnair.wordpress.com/2010/07/03/configure-ews-autodiscover-owa-oab-ecp-on-exchange-server-2010/

Smider du et svar så jeg kan give dig point?

Tak for hjælpen :-)

/Stig :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
30. september 2010 - 08:31 #6
godt
nej, behold du bare dem
Avatar billede stkol76 Novice
30. september 2010 - 09:39 #7
Jamen, Så siger jeg tak :-)