Avatar billede niemann1908 Nybegynder
30. september 2010 - 08:44 Der er 20 kommentarer

Hvordan finder og spore man en IP adresse ?

HJÆLP .....

Jeg står i en meget ubehagelig situation - en person skriver via FACEBOOK til min kæreste, med påstande om jeg skulle være min kæreste utro.... dette ved jeg jo er løgn, men naturligvis giver det min kæreste unødvendige tanker !!!
Vi kan ikke finde ud af hvem personen er, og jeg tænkte om det er muligt at finde ud af det ved hjælp af IP adressen....????
Jeg er tømre og aner ikke hvordan ??

Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg være SÅ taknemmelig.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2010 - 08:47 #1
Anmeld og bloker personen.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 08:51 #2
jo der findes et program der kan det - er længe siden jeg rodede med det men det virkede

http://www.visualroute.com/

her

http://www.visualroute.com/download.html

der findes også et til email søgning
Avatar billede Nereos Nybegynder
30. september 2010 - 08:58 #3
Der er kun en måde at finde ud af det på, hvis personen ikke selv vil sige det - når du kontakter ham/hende over facebook.
Og det er Politiet! Meld personen for chikane, så kan det være de vil starte en sag på det. Så skal facebook udlevere IP adressen, og så kontakter politiet Teleudbyderen hvor IP adressen stammer fra og får udleveret Navn og Adresse.

Du kan evt. klage til facebook, men de må ikke udlevere dig navnet alligevel. (Persondataloven ;) )

Held og lykke med damerne.....
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2010 - 08:59 #4
Well, du kan ikke se hans IP, da han ikke er forbundet til dig gennem andet end facebook - og på facebook kan du ikke se hans IP.
Hvad john_stigers skriver :)
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
30. september 2010 - 09:23 #5
Du kan jo lokke personen til at logge over på din server (hvis du har sådan en) så får du hans ip og så bare ind på http://www.ip-adress.com/ip_tracer/ der kan du så andmelde ham eller hvad du nu vil (:
(dog dette råd kun vejledende og bør ikke bruges til ulovlig brug) :D
Avatar billede niemann1908 Nybegynder
30. september 2010 - 09:24 #6
Hmmm naturligvis vil jeg bloker personen (eller vi vil) men for at kæresten kan slappe af og for at jeg kan få "renset" min ryg vil det bare være fedt at kunne kontakte denne syge person....

Har tænkt politi, men jeg tror nu ikke de vil gøre meget da der ikke er tale om noget alvorligt - der er jo ingen trussel... men dybest set kunne det koste mig mit forhold - og hvem vil ikke gerne kæmpe for at konfrontere en person som prøver at ødelægge ens forhold ??
Avatar billede niemann1908 Nybegynder
30. september 2010 - 09:30 #7
hvis jeg går på ip-adress.com angiver den min ip adresse, og angiver mig til at være i Slagelse ??? Jeg er altså i Horsens ?? :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 09:34 #8
Avatar billede madand Nybegynder
30. september 2010 - 09:41 #9
Du vil ikke kunne geolocate eller spore din ip adresse til din egen hjemme adresse, men nok mere til den DHCP server der har givet dig din ip adresse.
Avatar billede Powerturtle Nybegynder
30. september 2010 - 09:58 #10
Var også meningen at han ville få personens udbyders adresse og kunne klage til dem (:
Avatar billede Nereos Nybegynder
30. september 2010 - 10:12 #11
En af mine kammerater har engang lavet telefonfis mod en fra klassen.
Det var nok på grænsen til modning, men heller ingen trusler eller lign.
Det var nok til at politiet sendte ham et brev om chikanen osv.
Det var dog kun en advarsel, så det var ikke sådan han blev dømt for noget.
Avatar billede niemann1908 Nybegynder
30. september 2010 - 10:20 #12
ok det lyder jo som om jeg skal forbi politiet - dog helst som sidste udvej. Jeg ville helst kunne afsløre denne person - det  ville jo være MAX pinligt at blive taget på den måde ... :-)
Avatar billede Skoven Praktikant
30. september 2010 - 16:15 #13
Bare et foreslag: Nu hvor din kæreste har "snakket" med ham over facebook, kan hun så ikke komme ind på hans profil og se nogle data på ham? (evt. tilføje ham som ven eller se om de har nogen fælles venner og derefter kontakte en af dem, og få oplysninger igennem dem). Har i prøvet at søge efter hans navn på Krak.dk? (måske er navnet sjældent og der er få resultater).
Avatar billede Skoven Praktikant
30. september 2010 - 16:22 #14
Evt. få linket til hans profil igennem din kæreste og skriv til ham selv (tonen bestemmer du selv ;)
Avatar billede Skoven Praktikant
30. september 2010 - 16:27 #15
glemte jeg: Måske har du selv nogle fælles venner med ham, når du går ind og kigger på hans profil.
Vil jeg næsten tro at en af jer har nu hvor han har skrevet til din kæreste (eller os kender han jer overhovedet ikke og er bare en nar der skriver lort til random personer på facebook).
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. september 2010 - 17:24 #16
#8 Der er ingen af de der tjenester, som kan oplyse gadenavn og husnr på en given ip-adresse.
Avatar billede niemann1908 Nybegynder
30. september 2010 - 21:56 #17
Vil lige sige mange tak til alle jer der er kommet med gode bud - det er da super fedt at kende det her site....
Jeg har endnu ikke fået  "hul" igennem, men er igang med at prøve de foreslag der er kommet.... Takker :-)
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
26. marts 2013 - 04:56 #18
Du kan ikke en finde en persons IP-adresse fra sin Facebook-profil. Selvom hvis du formår at finde hans / hendes IP-adresse, Alt hvad du kan finde, er deres grundlæggende geograpghical placering som land, stat, en zone, pinkode, ISP detaljer osv., fra alle IP-opslag site som http://www. ip-details.com / Hvis du skal virkelig slippe af med det, lave en rapport til Facebook. Held og lykke mate,
Avatar billede omahazeeya Nybegynder
26. marts 2013 - 04:57 #19
Du kan ikke en finde en persons IP-adresse fra sin Facebook-profil. Selvom hvis du formår at finde hans / hendes IP-adresse, Alt hvad du kan finde, er deres grundlæggende geograpghical placering som land, stat, en zone, pinkode, ISP detaljer osv., fra alle IP-opslag site som http://www.ip-details.com/ Hvis du skal virkelig slippe af med det, lave en rapport til Facebook. Held og lykke mate,
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 09:24 #20
2 1/2 år efter er sagen nok løst på den ene eller anden måde #19.  ;-)