Avatar billede yezper Nybegynder
30. september 2010 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

jQuery Dropdown

Hej alle.

Jeg har lidt problemer med at få en jQuery dropdown til at virke korrekt. Der er noget galt med min CSS - det er sikkert noget med nedarvning eller sådan noget, men jeg er ikke god til CSS, men er mere til server-side teknologier.

Jeg har uploadet en HTML-fil på http://vlc.dk/test/.
Hvis I fører musen hen over "Test 2" menupunktet vil I se, at meunen expander mod højre af én eller anden årsag. Meningen er selvfølgelig, at den skal expande nedad.

Er der nogen, som kan se hvad det er jeg gør galt i min CSS?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 23:08 #1
Denne regel skal tilpasses til nedenstående. Hvis du vil have en vertical dropdown skal du bare indføre en width attribute i nedenstående også.

#jsddm li ul {
margin-top:35px;
padding: 0;
position: absolute;
visibility: hidden;
z-index:50;
/*border-top: 1px solid white*/
}
Avatar billede yezper Nybegynder
01. oktober 2010 - 16:22 #2
Det blev det væsentligt bedre af.
Men undermenupunkterne har ikke samme bredde, hvilket ikke ser så pænt ud.

Kan man på én eller anden måde sørge for, at dropdown'en har samme bredde, uanset antallet at bogstaver i menupunktets tekst?

Jeg har opdateret CSS'en på http://vlc.dk/test/.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2010 - 16:36 #3
Så er det denne du skal have fat i :)

#jsddm li ul li a {
background: #313334;
text-align: left;
width: 100px;
}
Avatar billede yezper Nybegynder
01. oktober 2010 - 16:42 #4
Det virker perfekt - tak for hjælpen :-)