Avatar billede sanded001 Juniormester
03. oktober 2010 - 13:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Online kalender - hjælp fra start til slut.

Hej folkens.

Dette spørgsmål er nok lidt anderledes end fra de fleste. :)

Det jeg har brug for, er en som kan hjælpe mig fra A-Å - med at lave en simpel kalender funktion, hvor man kan skrive sine hverdags ting ind i samt have et bruger login til både mig selv og kæresten.

Jeg er rimelig grøn i PHP og derfor - ville en tilmodig og venlig person være kanon til at hjælpe og bære mig igennem sådan udfordring.

Er dette ikke bare lige til - så sig gerne til. Men tror dette vil kunne gavne min forståelse for PHP.

200 point (max point) til den som har nerver og tålmodighed, samt forståelse af både PHP og oplæring :P

Håber der er en som gider/kan hjælpe. :)
Avatar billede sanded001 Juniormester
03. oktober 2010 - 14:11 #1
nå ok. jeg fandt en løsning på nettet, som faktisk er total den løsning som jeg søgte.

kunne ellers bare have været godt med forståelsen.

:)
Avatar billede showsource Seniormester
03. oktober 2010 - 14:37 #2
Et link vil jo så være passende, hvis en anden med samme problem kikker forbi her !
Avatar billede sanded001 Juniormester
03. oktober 2010 - 14:47 #3
Altid godt med en spydig kommentar jo :S

Men hvis folk ikke kan finde ud af at google, så kan de nok heller ikke finde ud af at bruge det link jeg fandt.

hele essencen i dette lå i at jeg havde brug for forståelsen og ikke selve programmet som sådan, det kom ihvertfald i anden række.
Avatar billede showsource Seniormester
03. oktober 2010 - 14:59 #4
Næhh, du, essensen ligger i at du her på siden kan finde/få hjælp til comps, hvad problemet nu ellers må være.

Så når du, ( udenfor dette forum ), finder en løsning DU kan bruge og samtidig er spm. opretter, skal du da selvf. lægge et link til løsning !!!
Avatar billede showsource Seniormester
03. oktober 2010 - 15:00 #5
Og det er iøvrigt slet ikke spydigt ment !
Bare alm. go' praksis ?
Avatar billede sanded001 Juniormester
03. oktober 2010 - 15:50 #6
anser bare de ! du taster ind som spydigt. en smiley eller et alm. punktum ville være passende imo.

Men du har åbenbart ikke læst hvad mit reele spørgsmål er.

Det er ikke at jeg søger et program som kan afvikle mit behov, men en forståelse til hvordan mit behov bliver afdækket. som jeg pænt skrev, så er jeg ret grøn i dette. men det tager du åbenbart ikke højde for - så lad være med at komment, når du ikke ønsker at hjælpe.

Men når du nu insisterer på at jeg skal google for dig, så får du da linket her.

http://www.php-calendar.com/

men igen... det er ikke programmet jeg behøver, men forståelsen for php da jeg er ret ny i dette sprog.
Avatar billede jmorten Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:07 #7
sanded001 se nu lige hvad showsource skriver til dig, han ønsker blot at du smider det link du fandt her, så hvis andre søger her på eksperten.dk, evt. kan finde et svar...

En anden ting er at den kategori du har lagt dit spørgsmål i er forkert, den skulle have været i:
http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/

Mht. dit problem med forståelse så er php.net/phpartikler.dk nogle gode sider, men du kender jo allerede google.com kan jeg se...
Avatar billede sanded001 Juniormester
03. oktober 2010 - 18:21 #8
Jmorten ... læser du overhovedet hvad jeg skriver?

gentager lige mig selv for 3 gang så.

Jeg er ... ligeglad med selve programmet i grove træk, det jeg  ønskede var hjælp og forståelse til netop hvordan man laver programmet.

Lige nu - har jeg en kalender som gør hvad jeg ønsker - men jeg har ingen forståelse om hvordan den virker rent php mæssigt, hvilket jeg klart og tydeligt udtrykte at jeg havde brug for, og var klar med at give point for dette.

Jeg regnede måske lidt naivt med, at der fandtes et medmenneske her på eksperten, som ville give lidt gode råd, fif, og kunne forklare omkring - hvorfor jeg netop skal skrive en linje som man skal. :) thats all - men det må man åbenbart ikke.

og mht dit link .. det har jeg fundet - jeg har en bog jeg læser grundigt i. men igen, både bøger og sites har det med at glemme omkring nybegynderen og komme til at skrive lidt i koder fremfor forståelse overfor brugeren. Derfor ville jeg blot have en "mester" til netop dette problem.

Men nm..

:(
Avatar billede repox Seniormester
04. oktober 2010 - 08:48 #9
#8
Ved hvad, makker - ved oprettelse af din bruger på eksperten.dk accepterede du faktisk at følge de regler som fulgte med de brugerbetingelser du accepterede i samme omgang.

Nu har du faktisk på en pæn måde - endda to gange - fået at vide at det er almindelig god praksis at dele sin løsning med andre her. Nu kan jeg så fortælle dig at du ifølge de betingelser du har accepteret (ses her: http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser ) faktisk er forpligtet til at dele din løsning med os andre jf. betingelse 2.10 som siger:
"Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen løsning også til gavn for andre.".

Du snakker desuden om at være lidt medmenneskelig - for det forventede du faktisk af brugerne her - men vælger alligevel selv at være præcis det modsatte ved at diskutere noget så formålsløst om du vil dele et link med os andre; med andre ord pisser du rent ud sagt på at andre brugere her på eksperten også kan være 'grønne'. Det er da hykleri af værste skuffe.

Velkommen til eksperten.dk - følg reglerne og den praksis der er på eksperten.dk, så slipper du for indlæg som disse.
Avatar billede sanded001 Juniormester
04. oktober 2010 - 09:26 #10
Og jeg er ret sikker på at der også står at almindelig kotyme overfor andre er acceptabelt... Men ellers må du jo anmelde mig og lade staff tage sig hånd om dette.

Desuden, havde jeg også meget gerne delt min løsning, hvis jeg ikke var blevet ! tegnet.

Men fred være med det. Gider ikke bruge mere tid på dette.

I har fået jeres link og det er jo det i vil ha åbenbart.
Avatar billede repox Seniormester
04. oktober 2010 - 09:51 #11
Er du 'ret sikker'? Må jeg anbefale dig at du gennemlæser de betingelser du har accepteret fremfor bare at gætte dig frem.

Du vil simpelthen diskutere noget så banalt som et ønkse om et link på baggrund af et udråbdstegn? Held og lykke med din fremtidige færd på eksperten.dk - din opfattelse og forståelse for almindelig netikette og kotyme skal nok skabe nogle interessante sitationer fremover.
Avatar billede sanded001 Juniormester
04. oktober 2010 - 10:48 #12
Jeg vil intet diskutere. men det er personer som dig, som holder den kørende. tydeligt du ikke kan læse hvad jeg skriver i sidste post.

"Men fred være med det. Gider ikke bruge mere tid på dette"
Avatar billede wanze Nybegynder
04. oktober 2010 - 12:41 #13
Det er godt nok ærgeligt, at de har fjernet Karma her på E.
Avatar billede wanze Nybegynder
04. oktober 2010 - 12:41 #14
Desuden er det dig selv, sanded001, der holder den kørende, fordi du åbenbart bare vil have det sidste ord. :)
Avatar billede sanded001 Juniormester
04. oktober 2010 - 13:18 #15
Så siger vi det swanze.
Avatar billede repox Seniormester
04. oktober 2010 - 13:21 #16
rofl epic :D
Avatar billede wanze Nybegynder
04. oktober 2010 - 13:21 #17
Held og lykke på Eksperten. :-D