Avatar billede zTopperz Nybegynder
03. oktober 2010 - 20:42 Der er 7 kommentarer

Egen Server?

Hvordan kan jeg hoste egen server i mit hjem? Hvad koster det? Hvad skal jeg være opmærksom på? Og hvad er vigtigt at vide?
03. oktober 2010 - 20:49 #1
... strømforbrug !!!
Incl. Router/Switch/... + andet 'tilbehør'  ...

Inden du ser dig om så er det >1000 Dkr. om året...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2010 - 20:56 #2
En almindelig PC kan godt fungere som server, men det kræver naturligvis at den altid er tændt.

Du skal huske at sikre dig at dit internet abonnement tillader servere.

Og du skal være meget opmærksom på sikkerhed. Ellers bliver din PC/server hacket.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2010 - 21:51 #3
En NAS fra synology eller qnap bruger mindre strøm end de fleste pc'er og helt sikkert mindre end en rigtig server.

Så spørgsmålet er hvad vil du investere i nyt udstyr.

For hvad angår strømforbrug så kan du ikke selv have en server billigere end du kan hoste den ude i byen. En fil server kan man selvfølgelig sagtens hoste hjemme, men mail og web er bedst ude i byen.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2010 - 22:30 #4
En webhost ude i byen koster ingenting. Personligt giver jeg en 20'er om måneden for 7-8 gigabyte plads, lige så mange domæner og lige så meget båndbredde som jeg har brug for.
Held og lykke med at få en server (indkøb, strøm osv.), til at køre for mindre end det.
Min arbejdstid er ikke engang de 240 kr. årligt værd.
Avatar billede it-dk Nybegynder
07. oktober 2010 - 22:47 #5
Hej

Det er muligt at få forholdsvis billige dedikeret server ude i byen. Men der er mange priser på hosting generelt. Prisen kommer også an på hvilken operativ system du ønsker.
Du kan evt se www.unitspeed.dk for en dedikeret server. Jeg bruger selv dem til hosting af divs domæner osv.
Avatar billede nextstop Nybegynder
21. oktober 2010 - 08:41 #6
Jeg har haft glæde af yourshelter.net, et tysk firma med dansk support. De blev så opkøbt af hosteurope.de, som kører det meste af deres kommunikation på tysk og ikke engelsk. Men deres serverløsninger er gode og billige, de har nogle glimrende netværksforbindelser, og deres support svarer forholdsvist hurtigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 01:15 #7
Tid at få afsluttet her?