Avatar billede smvmarketing Nybegynder
04. oktober 2010 - 20:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af Winamp og Java i Windows 7

Jeg har problemer med, at min nye PC med Windows 7 Home ikke kan installere flere programmer; herunder Winamp og Java Runtime Environment.

Ved winamp får jeg en NSIS error, der påstår, at installationsfilen enten er korrupt eller incomplete og derfor ikke kan installeres.

Ved Java får jeg flere forskellige meldinger afhængigt af, om jeg bruger offline installation eller online installeren. Samlet set, er problemert dog, at Windows påstår, at installationsfilen enten er korrupt eller ikke beregnet til at køre under windows.

Ved online installatation får jeg meldingen:

"Programmet kunnne ikke starte korrekt (0xc0000005). Klik OK for at lukke programmet."

Nogen, der har en anelse om, hvad i alverden der foregår?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2010 - 20:25 #1
Offline installation er nok det sikreste.

Har du valgt 32/64 bit Java svarende til din Windows?
Avatar billede haverslev Novice
04. oktober 2010 - 20:35 #2
Offline install ? - har du evt. en firewall der kan stoppe nogle filer du downloader

Prøv dette:
I IE, klik på funktioner, klik på internetindstillinger, Faneblad Generelt.
Klik på knappen "SLET" og sæt flueben i linje 2+3+4 og klik på slet
Faneblad Avanceret, klik på "Gendan Avancerede indstillinger"
og klik på "nulstil" + OK

Hent og kør:
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Den bør du sige nej til.
Lad programmet foretage en oprydning.

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
04. oktober 2010 - 20:39 #3
Windows kører 64 bit, mens min browser kører 32 bit - det er 32 bit versionen, jeg forsøger at installere. Med 64 bit versionen, får jeg en melding om, at det ikke er et gyldigt Win32-program.

Hvad jeg så ikke helt forstår er, at jeg lige har forsøgt igen igen igen igen nu... og nu installeret den pludselig uden problemer?! Det er måske 25. gang, jeg forsøger at downloade og installere, hvor jeg hver gang har fået melding om korrupte filer...

Kan det være min internetforbindelse, der laver "huller" i filerne?
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
04. oktober 2010 - 20:43 #4
@Haverslev > Det kunne også være min firewall? Jeg kører ZoneAlarms gratis firewall.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2010 - 20:01 #5
OK?
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2010 - 21:01 #6
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. november 2010 - 22:07 #7
Beklager lidt langsom respons.

Problemerne løste på mystisk vis sig selv; mere eller mindre. Java kom ind efter xx antal forsøg og Winamp fik jeg til at virke ved at installere en ældre version, som jeg havde liggende på en ekstern harddisk. Jeg fandt dog aldrig ud af, hvorfor problemerne rent faktisk opstod.

CCleaner er imidlertid et genialt lille værktøj til oprydning i det daglige.