Avatar billede hanne-dk Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:42 Der er 12 kommentarer

Kan man lave sådant et lille program, og hvad vil det koste?

Hejsa
Jeg har følgende jeg vil høre om der er muligt at lave et lille program som kan klare for mig.

1. Hver dag henter jeg en ny fil fra en shop (XML fil)
2. Denne fil åbner jeg i "Excel"
3. Så gemmer jeg filen som semikolonsepareret fil (.csv)
4. Åbner denne fil med "notesblok" og erstatter alle komma med punktum
5. Dernæst erstatter jeg alle semikomma med komma
6. Til sidst gemmer jeg filen som "c:\ordre.csv" fil

Mit spørgsmål er nu om det er muligt at lave et lille Delphi program som kan overtage punkt 2-6, så jeg blot skal hente filen fra shoppen, og hente den ind i programmet, hvorefter dette laver alt fra punkt 2-6?

Og hvad vil det koste at lave sådan en lille fætter?
Avatar billede j3ppah Novice
05. oktober 2010 - 09:46 #1
Hvor brugervenligt og grafisk ønsker du programmet ? ville det være tilstrækkeligt med en consol app ? vil du gerne have en gui hvor du selv skal ind og vælge filen via en browse knap ? Jeg kan evt. sende dig mit tlf nummer i en privat besked her inde, så kan vi snakke videre om det?
Avatar billede thb Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:47 #2
Det du søger kan laves online via PHP f.eks.

Man kunne gå så vidt at lave det sådan at den selv sendte en csv fil til dig hver dag på et bestemt tidspunkt på mail.

Du er velkommen til at smide mig en mail på bendtsen84[a]gmail.com hvis det er noget du vil have lavet.
Avatar billede j3ppah Novice
05. oktober 2010 - 09:47 #3
ps. hvis jeg skal lave det bliver det i c / c++ / c# frem for delphi.
Avatar billede lars31415 Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:47 #4
Det kan man godt lave.

Det koster nogle timer.
05. oktober 2010 - 09:48 #5
HEJ,

Det er en (relativ) nem sag.

Havde du tænmkt dig at lave koden selv (med hjælp ?) eller vil du have andre til at gøre det for dig ?

KRistian
Avatar billede hrc Mester
05. oktober 2010 - 09:56 #6
Det tager 5 (15 hvis du skal have en brugerflade med) minutter at lave i Delphi.
Avatar billede hrc Mester
05. oktober 2010 - 09:58 #7
Vi (den heldige) skal nok have en kopi af XML-filen og den færdige CSV-fil. Der er noget med apostroffer ved strenge og den slags.
Avatar billede kroning Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:03 #8
hrc> Ja jeg skulle lige til at skrive det samme, det kan jo gøres med ca. 10 liniers kode, 5 extra linier hvis programmet selv skal hente XML filen fra shoppen. :-) og det er så inkl. en "fin" lille brugerflade.
Avatar billede hrc Mester
05. oktober 2010 - 10:12 #9
kroning: æv, du fører med 13 points. Havde ikke lige tænkt på programmet kunne hente filen selv. Så skal den vel også sende den færdige fil? :-)
Avatar billede hanne-dk Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:28 #10
Hold da op :-) Dejligt at der er hurtig respons.
Åbenbart en simpel opgave for den som kan finde ud af det.
Jeg har sendt filerne til "den heldige" som får lov at lave et forsøg, så må vi se om det virker som det skal, ellers vender jeg tilbage til jer andre. 100000 tak for den flotte respons.
PS Flot brugerflade? Nej skidt med det, bare det virker, det er jo den indre skønhed der tæller :-)
Avatar billede hrc Mester
05. oktober 2010 - 10:57 #11
Hvis man går op i points, så er 200 points for sådan en lille opgave, en lækkerbisken. Gætter den heldige er Kroning. Ja, ja. Med lidt held så plejer hans programkode også at kunne oversættes. :-)
(med kroppens forfald in mente må jeg give dig ret mht. den indre skønhed; den er snart alt)
Avatar billede kroning Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:38 #12
Jeg troede du var den heldige for det er ikke mig.