Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
05. oktober 2010 - 12:29 Der er 3 kommentarer

Jan acces lave beregninger som excel?

Jeg har en kundedatabase i access, og kunne godt tænke mig at integrere nogle komplicerede beregninger (med bl.a HVIS funktioner) fra et excel ark i access databasen. Eller alternativt lave beregningsformlerne forfra direkte i access.

På den måde har jeg det hele samlet i access og det kan bruges til brevfletning m.m.

Kan access (2007) lave disse komplicerede beregninger som excel?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2010 - 12:31 #1
ja, højst sandsynligt!~)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2010 - 12:33 #2
er det spørgsmålet!~)
Avatar billede mugs Novice
05. oktober 2010 - 13:26 #3
Nej

Bare for at provokere lidt. Excel er et regneark og skrevet til komplicerede beregninger som f.eks. transaktionsanalyser. Acces er et databaseprogram skrevet til at håndtere store datamængder.

Når det er sagt, kan du også bruge Excel som et databaseprogram og Access kan også regne, men ingen af programmerne er så godt til deres egentlige opgave som det program, der er konstrueret til opgave.

Men hvad forstår du ved komplicerede opgaver?