Avatar billede johnbr Seniormester
06. oktober 2010 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilket vindows til Mac

Hej jeg er ved at købe en Macbook Pro 13,3" hvor jeg også vil have installeret Vindows på.
Hvilket Vindows skal man vælge?
Avatar billede KHHP Juniormester
06. oktober 2010 - 21:43 #1
Windows 7 home premium hvis den er til hjemmebrug. Hvis den er til virksomhedsbrug er det Windows 7 Pro du skal vælge. Er det lidt til begge dele så skal du vælge Windows 7 Ultimate. Hvis du har over 4GB RAM skal du huske at købe 64-bit versionen af det system du vælger.
Avatar billede Skoven Praktikant
06. oktober 2010 - 21:57 #2
Som KHHP siger.
Ville dog vælge 64-bit version ligemeget hvad.
Avatar billede Selas Nybegynder
06. oktober 2010 - 23:11 #3
Hørt!

!!!
Avatar billede WPCS Nybegynder
07. oktober 2010 - 16:53 #4
Der er lavet flere tests og det er fuldstændigt ligegyldigt om du vælger 32 eller 64 bit. Har selv 64-bit og der er INGEN forskel!
Avatar billede Skoven Praktikant
07. oktober 2010 - 17:14 #5
Det er da noget værre vrøvl - processoren øverfører 64-bit i hver cycle istedet for 32.
Hvis windows og det program du bruger begge er i 64-bit vil du teoretisk overføre den dobbelte mængde data. (Ja 64-bit kan bruge mere hukommelse, men giver dig også betydelig mere ydelse i store 64-bit programmer).
Avatar billede johnbr Seniormester
07. oktober 2010 - 19:43 #6
Nu har jeg en ven, som sagde XP??
hvorfor så det, da nu ingen her i tråden ara foreslået det?
Avatar billede johnbr Seniormester
07. oktober 2010 - 19:47 #7
Lige et supplerende spørgsmål:

Skal Microsoft office pakken være til Mac eller Vindows?
er der nogen forskel og er den kompatibel, hvis jeg vælger MAc.
Altså kan jeg så bruge filerne på en anden Vindows maskine?
Avatar billede Skoven Praktikant
07. oktober 2010 - 19:55 #8
XP vil du også sagtens kunne bruge. Så længe du holder dig fra Windows Vista ;) Nu kender jeg ikke prisen på XP og Windows 7 (home premium), men hvis der ingen forskel er, ville jeg vælge windows 7.

Office: kommer an på hvilket styresystem du har tænkt dig at være mest på vil jeg sige. Mac Office er fuldt kompatibelt med windows office, så du skal ikke bekymre dig om at filerne ikke kan læses på windows eller omvendt.
Avatar billede johnbr Seniormester
07. oktober 2010 - 23:40 #9
Tja, hvilket styresystem ved jeg ikke, for jeg har ikke det store kendskab til Mac. Jeg har en Dell XPS 1530 nu, men syntes at en Mac 13,3" er superfed og så lang batteritid:)

jeg har også en Iphone så mon ikke det bliver Mac, som jeg vil prøve at vænne mig til.
Avatar billede johnbr Seniormester
17. april 2011 - 15:52 #10
svar