Avatar billede kiwankow Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

divx god på pc men dårlig på divxafspiller

hey

er der nogen der kan fortælle mig hvorfor en divx skive afspiller med flot billede på pc og selvsamme skive leverer dårlig kvalitet når den afspilles på dvd/divx afspiller.

Det er altså ikke skiven der fejler noget eftersom den virker fint på pc.

er det afspilleren, er det tv'et eller noget helt andet.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 07:43 #1
signalet skal måske converteres til andet format
se instruktionsbogen om hvilket format din afspiller benytter sig af

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

du skal selvfølgelig lave en ny dvd så find ud af hvilken type dvd du kan bruge og køb så RW skiver der er genbrugbare op til 1000 gange tror jeg det er
Avatar billede Skoven Praktikant
07. oktober 2010 - 09:04 #2
Lugter lidt af, at den fil/film du afspiller ikke er encodet til DivX med "standard" indstillinger - ved standard mener jeg et hvis spektrum (bit-rate osv.) som filmen skal holde sig inden for for at afspilleren kan afspille den uden problemer. Det er en mulighed.
Det andet kan være at din computer er bedre (og har mere kraft) til at post-processe videoen hvilket i det fleste tilfælde giver at bedre billed - din afspiller gør måske ikke dette eller er ikke god til det.
En tredje mulighed, kunne være at du ser filmen på en lille computer-skærm hvor det ser fint nok ud, men når den kommer op på en stor skærm bliver det grynet - så er det nok opløsningen på filmen der er for lav.
Avatar billede kiwankow Nybegynder
07. oktober 2010 - 12:55 #3
hej igen.

det er ikke fordi filmen bliver grynet, det er det som på engelsk kaldes artifact tror jeg nok, altså hvor det ligsom er dele af billeder flyder ud eller fryser fast eller hvad nu skal sige. eks. en sort skærm med hvide rulletekster trækker hvide streger efter sig som derefter forbliver på skærmen.

jeg bruger bare imageburn når jeg brænder filerne og på computeren bruger jeg vlc player til afspilning af avi filerne.
Avatar billede kiwankow Nybegynder
07. oktober 2010 - 13:34 #4
kan det mon skyldes at det er dvd-r skiver og det skulle have været dvd+r, bare underligt at det så ikke sker med alle diskene
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 14:20 #5
hvilke formater understøtter dit drev

det er desværre sådan at der er så mange formater det ene drev ikke vil men et andet drev vil godt.

det bliver ret godt når usb 3 er trådt rigtigt i brug også på tv - så er det slut med alle de skiver der ikke vil - man sætter bare den eksterne usb 3 harddisk til og kører dem direkte
det skal være implamenteret på tv men det kommer vel snart

jeg har et hundedyrt samsung le40a866sw1 der bare er det værste lort jeg nogensinde har købt - det er ustabilt ad helvede til - kan ikke holde hdmi signal ved slukbning af strøm - ustabil i tekst tv
firmware opdatering fra samsung - den er ikke lavet efter 2 år
de er bare for meget så det er mit sidste tv fra dem.

det var et lille sidespring
Avatar billede kiwankow Nybegynder
07. oktober 2010 - 14:42 #6
kan ikke rigtig finde nogen steder hvor der står hvilke formater der er understøttet udover mpeg4
Avatar billede kiwankow Nybegynder
07. oktober 2010 - 15:18 #7
et andet alternativ kunne være et program der var hurtigere til at lave divx om til almindelig dvd. convertxtodvd varer næsten 3 timer to timer encoding og en time brænding
Avatar billede kiwankow Nybegynder
07. oktober 2010 - 15:45 #8
nix det bliver ikke bedre selvom det konverteres til almindelig dvd. altså må det være dvd afspiller, fjernsyn eller opløsning. nogen bud på muligheder for at teste og forbedre
Avatar billede Skoven Praktikant
07. oktober 2010 - 17:01 #9
Så må det jo næsten være decoderen der fucker det op. Har du prøvet at afspille DVD'en på computeren (den der er konverteret fra DivX til DVD)? og er fejlene der så stadig (prøv DVD-program og VLC for at se om der er forskel)?
Det kunne jo være at den decoder der har lavet DVD'en og decoderen i DVD-afspilleren ikke kan finde ud af det - og at VLC bruger en anden decoder der godt kan finde ud af det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2010 - 19:01 #10
Har du opdateret DivX på afspilleren?
Avatar billede kiwankow Nybegynder
18. december 2010 - 19:39 #11
lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:47 #12
Og du tog selv point fordi...?