Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
09. oktober 2010 - 09:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Office 2010 kan ikke installeres - mangler MSXML version 6.10.1129.0

Ved installation af Office-pakken 2010 fås følgende fejlmelding:

Installationen af Microsoft Office 2010 kræver, at MSXML version 6.10.1129.0 er installeret. Installer denne komponent og kør programmet igen ...

Der findes dog 3 forskellige til download:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=D21C292C-368B-4CE1-9DAB-3E9827B70604&displaylang=en

Det undrer mig, at jeg ikke har komponenten, da alt er opdateret. Jeg har p.t. version 4.0 og en enkelt .dll-fil der hedder 6, hvilket åbenbart ikke er nok.

Hvordan finder jeg ud af, hvilken af de 3 der er den rigtige til min PC med XP Home?

På forhånd tak for svar.

/Susanne
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2010 - 09:45 #1
hvis du har 32bit windows (nok mest sandsynligt) så er det den, med x86 (dvs den sidste på 1.5mb)

Den midterste er til 64-bit windows, og den første er en dobbeltpakning med begge versioner.
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2010 - 09:51 #2
Hvis din XP Home ikke er opdateret med Service Pack 3, så vil du få denne fejl, når du prøver at installere Office 2010.

Så gå på windows update og installere alle vigtige opdateringer.
Eller hent SP3 her: (husk sprog version)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&DisplayLang=da
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
09. oktober 2010 - 15:29 #3
Mange tak for hurtige svar ...

SP3 ER installeret + alle andre automatiske opdateringer, så alt er up-to-date.
Computeren er en Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 - 2.13 GHz 2.14 GHz, 1,00 GB RAM - så det må være en 64-bit ???

/Susanne
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2010 - 11:44 #4
Fordi maskinen kan køre med 64bit system, så er det sikkert kun 32bit XP der er installeret på din maskine.

http://www.zhacks.com/2010/03/18/microsoft-office-2010-installation-fail-because-requires-msxml-6-10-1129-0/

Men prøv lige at installere den nederste af disse 3 i stedet for:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=59914795-60c7-4ebe-828d-f28cb457e6e3&displaylang=en
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2010 - 11:48 #5
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
10. oktober 2010 - 16:59 #6
Tak for gode forslag ...

Det var lidt af en svær nyser at få til at virke - Følgende blev afprøvet:

Installation af 64-bit-versionen af MSXML, hvilken ikke var kompatibel.

Installation af 32-bit versionen fra mit først angivede link, hvilken heller ikke kunne installeres.

Installation af Haverslevs foreslåede version af 32-bit vers. fra andet site, hvilken mit system heller ikke ville acceptere.

Så tjekkede jeg, om jeg havde de nødvendige/sidst nye filer fra MS Net Framework, hvilket jeg havde (forudsætning for at kunne installere opdateringen).

Sidste forsøg var reinstallation af SP3, som ellers var bekræftet installeret i kontrolpanelet. Det gav så til gengæld positivt resultat !!!

Så hermed afsluttes tråden og pointgivning (hvis jeg kan huske, hvordan ...)

Tusind tak for hjælp!

/Susanne
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2010 - 18:19 #7
Så var det jo SP3 der var årsagen, som jeg påpegede i | #2
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

Godt at det virker :-)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
10. oktober 2010 - 18:38 #8
Ja, det gjorde du, Haverslev, og det var også meget relevant.

Det forslag havde dog jeg slet ikke mistanke om kunne være
årsagen til fejlen, da jeg opdaterer alt fra Microsoft den første tirsdag i hver måned ;-) - og også kunne se i opdateringslisten/Kontropanel/Fjern-Tilføj, at den var der ...

Men måske er der gået noget galt lige ved den opdatering, der har gjort forskellen -  I hvert fald er jeg superglad for nu at kunne anvende de nye Office-programmer :-) - Så tak igen ...

/Susanne