10. oktober 2010 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

syntaks forkert dos kommando ren eller rename fra prompt i xp

udsnit af batchfil :

cd\musik\jazz
rename c:\musik\jazz\After You've Gone~2.mp3 After You've Gone 2.mp3
rename c:\musik\jazz\After You've Gone.mp3 After You've Gone.mp3
rename c:\musik\jazz\All of Me~2.mp3 All of Me 2.mp3

jeg har op til 1300 filnavne, som jeg gerne have omdøbt i een arbejdsgang
følger jeg dos promptens help ren  eller help rename, svares
der forkert syntaks for kommandoen - jeg har forsøgt
ren eller rename c:\musik\jazz\10 stagger lee.mp3 stagger lee.mp3
(meningen var at slippe for 10 stagger lee og omdøbe den til stagger lee.mp3 er problemet, at dos ikke kan lide lange filnavne med mellemrum ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. oktober 2010 - 11:47 #1
Du mangler formentlig " rundt om filnavnene, da der er mellemrum i dem. Prøv med:

ren "C:\musik\jazz\after you've gone~2.mp3 "After you've gone 2.mp3"
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. oktober 2010 - 11:48 #2
Missede lige et enkelt tegn.

ren "C:\musik\jazz\after you've gone~2.mp3" "After you've gone 2.mp3"
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2010 - 13:56 #3
hvis du har freeware-udgaven af realplayer, så kan den omdøbe filer efter deres mp3-tags. Og du kan markere alle filer på een gang.
Det ligger i Tools/change filenames
hent den på http://eu.real.com/realplayer/other-versions/
(tag engelsk/windows)
10. oktober 2010 - 19:29 #4
fantastisk - det er logisk nok, men det kunne jeg ikke hitte
nogen steder at to sæt anførselstegn kan gøre tricket det virker
tak for hurtigt svar 30 point er på vej
10. oktober 2010 - 19:29 #5
tak
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. oktober 2010 - 20:57 #6
Godt at du kunne bruge min løsning, men du har snuppet pointene selv. :(

Opret et nyt spørgsmål med titlen "Point til spotgun", så kan jeg lægge et svar der.
11. oktober 2010 - 00:32 #7
sorry det var jeg ikke obs på
du skal da selvfølgelig ikke snydes
Avatar billede vejmand Juniormester
11. oktober 2010 - 08:34 #8