Avatar billede madsbofalk Novice
12. oktober 2010 - 12:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Standardåbning af dokumenter i Word

Jeg har både Word 2003 og Open Office installeret. Efter opdatering af Open Office for nylig åbnes alle mine Word-dokumenter pludselig som standard i WordPad i stedet for i Word, når jeg dobbeltklikker i dokumentmappen eller åbner vedhæftninger i mailprogrammet.

Det er super-irriterende. Hvordan får jeg ændret standarden tilbage, så Word "genkender" sine filer igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2010 - 13:20 #1
højreklik på et dokument - vælg 'åben med...' - og der vælger du word, og sætter hak i 'brug altid dette program'
Avatar billede LarsDC Nybegynder
12. oktober 2010 - 13:22 #2
Jeg ville nok forsøge, som beskrevet i #3 i
http://www.eksperten.dk/spm/921045

Eller direkte link:
http://email.about.com/od/outlooktips/qt/How_to_Make_Outlook_Your_Default_Email_Program.htm

Og så følge instruktionerne til dit pågældende operativsystem og naturligvis bytte Outlook ud med Word.
Avatar billede madsbofalk Novice
12. oktober 2010 - 13:39 #3
Jeg har prøvet at åbne med højreklik og "Åbn med...", men der fremkommer ikke nogen boks med "brug altid dette program", så jeg skal gøre det hver gang!
Avatar billede madsbofalk Novice
12. oktober 2010 - 13:40 #4
Metoden for Outlook kan ikke bruges, da der ikke er en lignende menu i Word, jeg kan i hvert fald ikke finde den. Har været i Indstillinger, men der finder jeg ikke noget, der kan bruges.

Det er muligt, det er mig der er blind...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2010 - 14:12 #5
i XP er det 'åben med...' og der vælge 'vælg program' - så er boksen der.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. oktober 2010 - 14:27 #6
Hvis du nu går ind i egenskaber på et enkelt dokument står der næsten oppe i toppen åbnes med og til højre herfor skift skifter du her åbnes alle beslægtede dokumenter med det program du har valgt
Avatar billede store-morten Ekspert
12. oktober 2010 - 15:25 #7
På Word dokumenter: Se #1
I Outlook --> Funktioner --> Indstillinger --> Fanebladet: Postformat.
Sæt flueben ved: Brug Microsoft Office Word 2003 til at redigere E-mails
Avatar billede vejmand Juniormester
12. oktober 2010 - 16:29 #8
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Scroll ned, og markér Doc -> Skift, og vælg Word -> Flueben i "Brug altid det valgte program......."
Avatar billede madsbofalk Novice
13. oktober 2010 - 08:59 #9
Tak til claes57 (som løste problemet), og alle I andre, som kom med gode forslag! Nu kører det :0)