Avatar billede kdf_dk Novice
12. oktober 2010 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Relationer mellem kolonner - excel

Jeg har en excel-tabel som består af to kolonner, "ID" og "NED". Kolonnerne indeholder ID'er for en række områder langs en vej.

ID    NED
55    77
68    89

ID'er stående i samme række, betyder at de to områder står i forbindelse med hinanden. De to lokonner beskriver det indbyrdes forhold mellem områderne. I eksemplet herover beskriver tabellem således, at område 55 og 77 er i forbindelse med hinanden og at 77 ligger længere nede i vejsystemet end 55. Hver ID sæt kan godt være en del af en længere kæde af relationer mellem områder:

34 -> 37 -> 46 -> 47 -> 48 -> 55 -> 77

Min tabel indeholder mange sådanne kæder.

Jeg vil gerne have en komplet liste ud, hvor man kan se den samlede rækkefølge af områder i forbindelse med hinanden, startende med området længest oppe i systemet (som eksempel herover)

Jeg vil dernæst gerne have genereret en liste med de to kolonner "ID" og "NED", hvor der for hvert område ID listes alle områder længere nede i systemet. Eksemplet med kæden 34 -> 37 -> 46 -> 47 -> 48 -> 55 -> 77, vil se sådan ud

ID    NED
34    37
34    46
34    47
34    48
34    55
34    77

Sikke en forklaring...

Kan man skrive makro som kan klare det?

Håber I kan hjælpe mig???

mvh

Morten
Avatar billede store-morten Ekspert
12. oktober 2010 - 15:50 #1
Er det ikke Autofilter du søger?
Avatar billede kdf_dk Novice
12. oktober 2010 - 16:08 #2
Hej store-morten

Jeg kan ikke se hvordan et autofilter skal kunne regne de samlede relationskæde ud?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. oktober 2010 - 16:33 #3
Du skal være velkommen til at sende en model til undertegnede, der også beskriver det ønskede resultat. Vil gerne forsøge....

@-adresse under profil.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. oktober 2010 - 22:07 #4
Nu er indlæg #1 jo ikke et  'Svar'
men en Kommentar med et spørgsmål ;-)