Avatar billede superb Nybegynder
14. oktober 2010 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Layer der forsvinder efter x sekunder

Nogen der har et bud på hvordan man laver et script der fjerner en layer efter x sekunder hvor musen ikke har været i bevægelse
Avatar billede superb Nybegynder
14. oktober 2010 - 14:54 #1
jeg har det her men det virker ikke..

<span onmousemove="document.getElementById('layer1').style.visibility='visible'" onmouseout="document.getElementById('layer1').style.visibility='hidden'"·

onmousemove = resetTimer();
function resetTimer()
{
window.clearTimeout();
window.setTimeout('hide();', 5);
}
·
function hide()
{
document.getElementById('layer1').style.visibility='hidden'

}
·
window.setTimeout('hide();', 5)
">
Avatar billede wanze Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:25 #2
<!doctype html>
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
var t;
function resetTimer()
{
    clearTimeout(t);
    t=setTimeout('hide()', 5000);
}
function hide()
{
    document.getElementById('layer1').style.visibility='hidden';
}
</script>
</head>
<body>
<span id="layer1" onMouseMove="resetTimer()">
Hello World!
</span>
</body>
</html>

Du skal huske, at du ikke bare kan kalde clearTimeout(). Du skal fortælle den, hvilken timer du ønsker at rydde.
Avatar billede webroot Nybegynder
20. oktober 2010 - 10:39 #3
Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, vil jeg anbefale at du bruger jquery så behøver du bare denne linje kode :

setTimeout(function() {
  $("#hideme").hide();
}, 5000);
Avatar billede wanze Nybegynder
20. oktober 2010 - 15:19 #4
webroot, ja hurra for at spare én linjes kode med dit script, når man i stedet skal indlæse et tungt bibliotek. :)

Din kode er desuden ikke færdig - du skal huske at resette timeren hver gang, ellers vil der bare blive lavet en ny timer.
Avatar billede superb Nybegynder
17. februar 2011 - 00:00 #5
okay, tak.. sorry for den lange svar tid, havde skiftet mailboks så fik ikke mails fra eksperten på den nye. Men tusind tak, havde stadig ikke fundet en løsning. Smid et svar
Avatar billede wanze Nybegynder
17. februar 2011 - 03:46 #6
Svar :)