Avatar billede madsbofalk Novice
14. oktober 2010 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Codec til ordentlig synkronisering lyd/billede

Jeg har fået ny harddisk på min bærbare (som kører Windows XP Home), og kan nu ikke længere se video med lyden synkroniseret. Lyden er et mikrosekund bagefter, hvadenten jeg ser DVD, Youtube, hjemmevideo-optagelser eller andet med levende billeder.

Det har vist noget at gøre med såkaldte codecs, men jeg har ikke en dyt forstand på det. Kan nogen anbefale en codec, der kan få tingene til at passe sammen, og gerne angive en metode til at få det skaffet og installeret?

På forhånd tak!
Avatar billede theman1234 Nybegynder
14. oktober 2010 - 15:13 #1
vil ikke tro det har noget med codec da jeg mener at youtube ikke har brug for noget codec kun flash player. har du installeret lydriveren på din computer?
Avatar billede madsbofalk Novice
15. oktober 2010 - 06:36 #2
Ja, driveren er installeret.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
16. oktober 2010 - 00:38 #3
den nyeste?
Avatar billede madsbofalk Novice
30. november 2010 - 11:29 #4
Problemet har løst sig selv! Jeg ved ikke hvorfor, men nu passer lyd og billede sammen. Kunne godt ønske mig flere af den slags løsninger :0)