Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

excel web query

Hejsa,

jeg står med et problem, som jeg håber en rigtig ekspert kan hjælpe mig med.

Jeg er igang med at lave et excel ark, som skal hente indhold fra en fil der ligger på en http addresse, men indholdet i filen har ikke html tabeller.

I bund og grund har jeg brug for at kopiere teksten fra filen ind i excel, så jeg derinde har mulighed for at søge i teksten og gøre hvad jeg nu har brug.

Er det i det hele taget muligt?

På forhånd tak!
Kasper
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 17:44 #1
Kan du ikke prøve at give adressen og fortælle hvad du vil søge efter/gøre noget?
Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. oktober 2010 - 18:42 #2
Jo, selvfølgelig! Det kræver nok lidt mere forklaring...

Selve excel arket jeg er igang med skal fungere som en slags validerings ark. Så man skal i et felt indtaste adressen til filendenne fil, hvorefter jeg i excel, så vil tjekke efter forskellige linier i filen.

Selve filen er en JavaScript fil og et eksempel findes her: http://www.chillin.dk/upload/s_code.js

Jeg tænker lidt at måden at gøre det på er ved at hente hele filen ind i excel og så bagefter tjekke efter de forskellige ting, der nu engang er behov for.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 19:50 #3
Jeg kan ikke åbne filen.
Avatar billede anlu Nybegynder
14. oktober 2010 - 21:50 #4
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 06:09 #5
Jeg tror stadigvæk ikke helt jeg forstår, hvad det er, du vil. Hvis du bare ønsker at bruge VBA-koden fra den ozgrid, kan du markere den pågældende tekst, kopiere og indsætte i et modul i Excel, men så simpelt er det vel ikke?
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:11 #6
dkhanknu -> aner ikke hvorfor du ikke kan åbne filen. Browseren skulle åbne den fint blot at du klikker på linket.

Anyway, indholdet ser således ud (blot et udsnit af det):

/* SiteCatalyst code version: H.22.1.
Copyright 1996-2010 Adobe, Inc. All Rights Reserved
More info available at http://www.omniture.com */

var s_account="kandechillin"
var s=s_gi(s_account)
/************************** CONFIG SECTION **************************/
/* You may add or alter any code config here. */
s.charSet="ISO-8859-1"
/* Conversion Config */
s.currencyCode="DKK"
/* Link Tracking Config */
s.trackDownloadLinks=true
s.trackExternalLinks=true
s.trackInlineStats=true
s.linkDownloadFileTypes="exe,zip,wav,mp3,mov,mpg,avi,wmv,doc,pdf,xls"
s.linkInternalFilters="java script:,chillin.dk"
s.linkLeaveQueryString=false
s.linkTrackVars="None"
s.linkTrackEvents="None"

Det jeg så har behov for er at tjekke om bl.a. s.trackdownloadLinks er lig med true. Giver det mere mening nu?
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:13 #7
Anlu -> Umiddelbart virker det som at det er sådan noget jeg er ude efter, men kan dog ikke få det til at virke.

Jeg så allerhelst at en ekspert herinde kunne sende mig et excel ark med et eksempel der virker.
Avatar billede anlu Nybegynder
15. oktober 2010 - 18:48 #8
Prøv at se på dette, jeg har uploadet
http://peecee.dk/upload/view/270894

Ved tryk på knappen indlæses din fil. Jeg skriver en temporær fil i bibliotektet C:\temp, så det skal findes eller også skal du ændre filnavnet. Der findes muligvis en mere elegant måde at få splittet strengen op, men det her var den jeg umiddelbart kunne komme på og få til at fungere.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
15. oktober 2010 - 21:00 #9
Det er præcis det jeg ledte efter - tusind tak, anlu!
Smid et svar så skal du få pointene :-)

igen, mange tak for hjælpen!
Avatar billede anlu Nybegynder
15. oktober 2010 - 22:35 #10
Selv tak - godt du kunne bruge det!