Avatar billede morkaj Nybegynder
14. oktober 2010 - 17:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til den dumme - alt. email under sbs2008/exchange 07

Jeg er stødt mod muren, sidder i den situation at jeg kører en sbs2008 for 15 brugere. Det er alt sammen fint, men halvdelen af disse skal have en anden emailadresse end dem der er oprettet sammen med installationen.

Jeg har under brugernes mailboxes angivet deres default reply email-adress til den alternative.

Dog er det således at når man i outlook skal sende en mail til en af de "alternative" brugere rammer user@domail.dk i stedet for user@alternativ.dk.

Hvordan kommer jeg uden om det? Det virkede fint i SBS2003 (som så meget andet ;.))

Venligst
Morten
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 01:09 #1
er dette i AD eller exchange console ? "Jeg har under brugernes mailboxes angivet deres default reply email-adress til den alternative."

Bruger du "policy defined method" eller "Manual Defined Method" ved definering af Mail Alias hvor du også kan lave de enklete til Reply email-adress?
Avatar billede morkaj Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:15 #2
Det er lavet i Exchange Consol, som en email policy, hvor der vælges på "department".

Ydermere er der under de enkelte brugere lavet reply med deres respektive emailadresser (dette startede jeg med, men det virkede ikke)

Sagen er nu at alle brugere der anvender outlook 2003 får de rette emailadresser når de napper fra kontakter, men alle brugere af outlook 2007 får emailadressen med domænet der er oprettet under under installation.

JEg er helt blank!
M
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:52 #3
og har du kørt GPOUPDATE /FORCE på SBS ?
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:53 #4
#3 tastefejl: gpupdate /force
Avatar billede morkaj Nybegynder
15. oktober 2010 - 15:10 #5
Med frygt for at lyde stupid, så lyder det som noget der skal laves i en shell, det er ikke noget for wisiwyg brugere som mig - kunne du uddybe lidt?

Noobie Morten
Avatar billede vistodk Nybegynder
31. oktober 2010 - 12:42 #6
Det kan skrives i kommandoprompten

Tryk "start" - "run" - Skriv: CMD - Tryk enter
Skrive gpupdate /force
Avatar billede morkaj Nybegynder
14. september 2011 - 11:38 #7
Svar for points til seneste, korrekt.
Beklager forsinkelsen.
MVH
Morten
Avatar billede morkaj Nybegynder
07. december 2015 - 15:52 #8
+