Avatar billede zliber Nybegynder
16. oktober 2010 - 03:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FN tast på HP computer virker omvendt

Hej eksperter

Jeg har tidligere haft en HP computer, med den smarte FN tast som giver flere forskellige taster en ekstra funktion ved brug af FN tasten.

Nu har jeg anskaffet mig en ny bærbar af mærket HP Pavilion dv6 3060. Denne har også den smarte FN tast, men mit problem er den virker omvendt.

F.x. er flere af F1-F12 tasterne afsat til at kunne skrue op/ned for lyd/lys, men da tasten virker omvendt, så skal jeg holde FN tasten nede for at benytte F tasternes normale funktion.

Jeg kan derfor ikke benytte mig af kombinationen ALT+F4 længere, da jeg nu skal bruge FN+ALT+F4.

Hvordan omvender jeg FN tasten?

Jeg håber i forstår, og håber i kan hjælpe.
Glæder mig til at høre fra jer
/zliber
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 11:38 #1
Jeg ikke hørt om "omvendt" brug af FN tast.
Men FN tasten kan have forskellige funktionen alt efter sprog/land - Så prøv at tjekke om den evt. står til andet Tastatur layout og sprog.

Tillige ved jeg at du f.eks kan disable/enable brugen af FN knappen på nogle HP modeller.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c02035108
Avatar billede zliber Nybegynder
16. oktober 2010 - 16:09 #2
Jamen perfekt.
Linket du har lagt er præcis løsningen på mit problem.
Hvis ACTION KEYS MODE i BIOS er DISABLED så virker tasterne som de skal. F2 til at omdøbe, F11 til at maximere internetvinduet osv. som første priotet, og hvis jeg skal bruge HPs funktioner til f.x at skrue op/ned for lyden, så er det kombinationen FN+F9 og FN+F10 jeg skal bruge.

Er ACTION KEYS MODE derimod sat til ENABLE som i mit tilfælde, så virker HPs funktioner fremfor de almindelige.

Så det var i den grad løsningen.
Tak for hjælpen!
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 18:12 #3
Avatar billede zliber Nybegynder
17. oktober 2010 - 02:43 #4
Så er der givet point til dig!
Tak for hjælpen :)