Avatar billede hallubaloo Nybegynder
16. oktober 2010 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon HD3450 256 MB driver problem

Jeg formaterede min maskine igår, og windows fandt selv en driver, go alt var som det skulle være, indtil jeg lige ville spille lidt Minecraft (genialt spil), der sagde

" Bad video card drivers!  Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers."

Yeps, hoppede ind på ati.amd.com og hentede nyeste driver, installerede den, men så kunne jeg kun køre 1600x1200, og ikke 1920x1080 :( "windows could not change your display to this resolution"
- men spillet kørte som det skulle.

Min tanke var så herefter at der måtte være noget galt med driveren fra ati. Måske en fejl? Så jeg prøvede at hente en ældre version = samme problem. Windows update = samme problem.

What to do? :/

System:
Windows 7 Pro (32bit)
GFX: ATI Radeon HD3450 256 MB
Ønsket opløsning: 1920x1080

---
obs.: - Det haster, derfor det høje antal points.
- Der gives kun points hvis problemet bliver løst, og de bliver muligvis delt hvis der er to eller flere der er kommet med afgørende input.
---
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
16. oktober 2010 - 15:24 #1
Tilføjelse:

Har hentet OpenGL Extensions Viewer, og den siger "Renderer: GDI Generic" hvilket i følge ham her, skulle være et problem.

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=17&t=45528
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
16. oktober 2010 - 15:33 #2
Minecraft: Minecraft Alpha v1.1.2_01
OS: Windows 7 (x86) version 6.1
Java: 1.6.0_22, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
    at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
    at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:196)
    at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:554)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2010 - 16:29 #3
http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon-win7-32.aspx

hvad med denne her
Full Catalyst Software Suite (Recommended
Avatar billede milter Ekspert
16. oktober 2010 - 17:15 #4
Og det er altid en god ide at fjerne ældre/dårlige drivere, før man installerer nye.
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
16. oktober 2010 - 17:38 #5
#3 - Nope, har lige prøvet. Bliver automatisk sat til 1600x1200, og får samme meddelelse hvis jeg prøver at sætte den til 1920x1080.. Men spillet kører fint nu, men det vidste jeg jo også godt at det ville. Gider bare ik sidde med den her opløsning på en 24"

#4 - Ord nr. 2 har jo lige formateret. Men selvfølgelig fjerner jeg de gamle drivere, inden jeg installere nye.

Andre bud?
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
16. oktober 2010 - 18:02 #6
Vil lige SKYNDE mig at sige at det virker nu.. Windows Update havde fundet en driver opdatering til min monitor.. Noget jeg ikke synes jeg har hørt om før???

Men det virker :p :p