Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2010 - 07:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skjulte billeder i billeder, hvordan får jeg dem frem.

Hej

Jeg har 3 billeder hvor jeg ved at der er gemt noget information i. De 2 af billederne er næsten ens. Men alligevel forskellige. Jeg har fået et fint til løsningen af opgaven. Hintet er PIP, hvilket jeg tolker som Picture in Picture. Men jeg evner ikke at få det andet billede frem.

Er der nogen der kan guide mig, eller eventuelt løse opgaven for mig. Opgaven er i forbindelse med en sport jeg dyrker hvor man med sin GPS finder skatte gemt over alt i verden. De 3 billeder er at finde her:

Gjern: http://www.penolhunter.dk/Tilfaeldig_sted/tilfaeldig_sted_3.jpg
Silkeborg: http://www.megaevent2010.com/misterys/penolhunter/15160514001305.jpg
Gibraltar: http://www.megaevent2010.com/misterys/fetiche/15160514001305.jpg

Det vil være optimalt om jeg selv kunne lære at gøre dette.
Avatar billede Lagrange Nybegynder
19. oktober 2010 - 09:28 #1
Jeg har ikke fundet PIP i det første billede (endnu). I de to næste er der i hvert fald et samme sted, nemlig i skyggen under E'et. Det ligner i begge billeder en Data Matrix

http://en.wikipedia.org/wiki/Datamatrix

Jeg har ikke umiddelbart fundet noget software der kan oversætte det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2010 - 10:34 #2
Datamatrixen eller 2D barcoden kan der laves en sharpen på, så kan den læses med en mobiltelefon (med kamera) software til dette fåes ved i-nigma, ganske uden beregning. Men jeg har prøvet, resultatet er ikke særligt opløftende.

i-nigma: http://www.i-nigma.com/Downloadi-nigmaReader.html
Avatar billede Lagrange Nybegynder
19. oktober 2010 - 10:48 #3
Betyder det at det ikke virker? Jeg kan ikke selv teste da min mobil ikke er understøttet.

Måske er det ikke en Datamatrix, men en af de lignede encodings? Alternativt er det slet ikke det du skal finde i billedet, men bare en lokkedue.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2010 - 10:55 #4
Jeg kan læse den, der står at det ikke er her, på spansk og engelsk.
Avatar billede Lagrange Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:10 #5
Ok hvad med resten af symbolerne rundt i den kant? Siger de alle mon det samme? Der står foresten også "det er ikke her" på engelsk og spansk i kanten. Måske er emc2 mega sporet? Jeg tænker e=mc^2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2010 - 11:14 #6
Der står noget på arabisk, som jeg ikke kan tyde, så er der nogle kinesiske tegn jeg heller ikke kan tyde. og så er der noget sanskrift. Men jeg er kan simpelthen ikke løse det. Og det eneste hint jeg har til alle 3 billeder er PIP.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. december 2010 - 07:43 #7
Det viser sig at man med WINRAR kan pakke en billedfil ind i et billede. Det er sådan løsningen er gemt!