Avatar billede asger.friis Nybegynder
20. oktober 2010 - 02:36 Der er 7 kommentarer

Bærbar-tastatur virker ikke

Hej

Da jeg holdte fest forleden kom jeg uheldigvis til at sætte min bærbar oven i noget bræk der ikke var tørret helt op, Da jeg næste morgen prøvede at starte virkede den ikke, og tørrede straks det resterende bræk under computeren op (mest væske). Nu virker computeren igen udtagen tastaturet. Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen, og rense ikke bare tastaturet, men også computeren?

Mvh
Asger
Avatar billede JStaal Nybegynder
20. oktober 2010 - 09:11 #1
Hvad for et mærke er det samt model. Kan være der er noget der er sivet op gennem bunden og måske sidder i tastatur"samlingen". måske kan det afhjælpes ved at skrue i maskinen så du kommer ind til tastaturet, skiller samlingen ad, rengør og samler igen.
Så derfor hvis du fortælle mig mærke samt model, kan jeg lige undersøge hvordan dit tastatur sidder forbundet.

Mvh.
JStaal
Avatar billede asger.friis Nybegynder
20. oktober 2010 - 15:30 #2
Det er en Acer travelmate (fra 2005). Forresten virker space knappen som den eneste på tastaturet. Meget mystisk, er der nogen logisk forklaring på det?
Avatar billede JStaal Nybegynder
20. oktober 2010 - 17:49 #3
Den skulle meget gerne have et versionnr. den travelmate, f.eks 8100.
Det lyder mig en smule mystisk at mellemrumstasten virker og de andre ikke gør. Prøv at se om du kan finde versionen af din travelmate, det skulle gerne stå i bunden eller ved siden af museområdet.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
21. oktober 2010 - 00:01 #4
Det er en Acer travelmate 5100. Ja, det er meget mærkeligt med den space knap der er den eneste der virker
Avatar billede JStaal Nybegynder
21. oktober 2010 - 15:56 #5
Hej asger.
Hvis du har mod på det kan du prøve at skrue tastaturet ud og prøve at tørre med en klud omkring, tastatur input samlingen. Det er helt ufarligt så længe du gør tingene stille og roligt og husker at tage batteriet ud først samt strømstikket.
Du kan få hjælp til hvordan man skruer banditten ud fra det følgende klip jeg fandt på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=ZWcnWdQOYs4

Hvis dette ikke virker så, er du da et skridt længere i processen til at finde ud af hvad det så evt. kunne være.

Mvh.
JStaal
Avatar billede asger.friis Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:45 #6
Har lige checket min computer endnu en gang, fandt et andet nummer, nemlig Acer travelmate 4020
Avatar billede JStaal Nybegynder
21. oktober 2010 - 19:29 #7
der kan jeg ikke lige finde nogle videoer på hvordan man får tastaturet skruet fra. Men hvis du vil prøve, kan du jo sende nogle billede fra bunden uden batteri, og med låget slået op på forsiden.

Mvh.
JStaal