Avatar billede Zaquel Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WD LIVE TV og Time Capsule

Hej eksperter!

Jeg har købt mig en Time Capsule på 1 TB. Denne er forbundet til min router via ethernet-kabel, så min Time Capsule fungere som mit Trådløse netværk. Jeg har en iMac som jeg har konfigureret min Time Capsule over. Selve internet-delen virker fint.

Jeg ejer også en Western Digital Live TV (med nyeste firmware) som jeg har forbundet til internettet via et WAN-kabel til selve Time Capsuel'en. Og her er mit problem:

Jeg har læst andre steder på nettet at folk uden problemer har kunne streame deres film og billeder osv. der er på deres Time Capsule på denne måde.

Jeg kan på mit WD Live TV godt se min Time Capsule som et netværksdrev, men når jeg prøver at få adgang til dette skriver den "Network device could not be accessed".

De er i samme workgroup, og under kan i set et screenshot af hvordan akivdelingen er konfigurerert:

http://img534.imageshack.us/img534/8714/skrmbillede20101020kl22.png

Jeg kan simpelthen ikke finde mening i dette vandvid! Hvis nogle af jer har oplevet det samme eller har en løsning, så er der en STOR potion point til ham/hende der kan min media-løsning til at virke! Og ikke noget med "de kan slet ikke arbejde sammen" for jeg har læst mange andre skrive at de har fået det til at virke fint - bare ikke hvordan!!

HJÆLP!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:41 #1
WAN-kabel det der må være en stavefejl, xd det hedder lan kabel gør det ikke
munk
Avatar billede Zaquel Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:50 #2
Lidt ekstra info:

Under Airport - Time Capsule -
- Er beskyttet med adgangskode
- Tilladt instilling via WAN er slået til.
- Indstil tid automatisk er sået til.
- Tillad indstilling via Internet vha. Bonjour er slået fra

Under Airport - Trådløs -
- Oprettet som et trådløst netvært
- Navngivet
- IKKE tilladt til udvidelse.
- Radiofunktionen er på automatisk.
- valg af radio kanal også automatisk
- Trådløs sikkerhed med WPA2 Personal

Under Airport - Gæstenetværk -
- Gæstenetvært stået fra

Under Airport - Adgangskontrol -
- Adgangskontrol vha. MAC-Adresse: Slået fra

Under Internet - Internetforbindelse -
- Opret forbindelse via: er sat til Ethernet
- Ethernet WAN-Port er sat til automatisk
- Deling af forbindelse: er sat til "Del en offentlig IP-Adresse

Under Internet - TCP/IP -
- IPv4 Bliver konfigurerert Vha. CHDP

Under Internet - DHCP -
- DHCP-Adresser starter med: 10.0.1.2
- DHCP-Adresser slutter med: 10.0.1.200
- DHCP-Lease er sat til 1 dage

Under internet - NAT -
- Standarvært er slået fra

Under diske - diske
- 1 disk med 1 mappe under navnet "data"

Under diske - arkivdeling
- Se http://img534.imageshack.us/img534/8714/skrmbillede20101020kl22.png

Under avanceret - Log og statistik
- Ingen syslog-modtager adresse er angivet
- Der er tilladt SNMP
- Der er IKKE tilladts SNMP over WAN

Under avanceret -  Portoverførelse
- Ingen porte er tilføjet

Under avanceret - Mobile Me
- Bruger ikke Mobile Me

Under avanceret - IPv6
- IPv6 funktion er sat til "Kun lokal forbindelse"

- så er der opgive ALLE informationer...
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:50 #3
hejsa

2 spørgsmål
hvad modem (udstyr og leverandør af internet har du)evnt modem/router?

hvad router har du (hvis det ikke er det samme)

Det lyder forkert at koble wdtvlive på time capsule, de skulle gerne begge på routeren men være det er mig der misforstår noget!
De skal dermed begge få lan ip fra og blive delt over routeren / samme dhcp server/ip adresse range eller er jeg helt forkert på den
du er velkommen til at skrive intern besked hvis jeg kan assistere dig.
kristian
Avatar billede Zaquel Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:51 #4
Jo, mener naturligvis LAN-Kabel. Ganske standard internet LAN kabel.
Avatar billede Zaquel Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:53 #5
Jeg har Fullrate 10 mBit, bruger en Zyxel Wireless router (wireless slået fra) - jeg prøver lige at sætte LAN-Kablet der sidder mellem WD LIVE TV og Time Capsule til at være mellem WD LIVE TV og Zyxel Router, som er samme router TC er sat til.

Giver svar inden for 15 min om det virker.
Avatar billede Zaquel Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:57 #6
Jeg kan stadig se min Time Capsule som netværksdrev på mit WD LIVE TV, men får beskeden
"This Networkshare Cannot be accessed"

Går ud fra der er en af indstillingerne der simpelthen går ind og nægte den adgang, men KAN ikke regne ud hvilken.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
20. oktober 2010 - 23:10 #7
Under Internet - DHCP -
- DHCP-Adresser starter med: 10.0.1.2
- DHCP-Adresser slutter med: 10.0.1.200
- DHCP-Lease er sat til 1 dage

Denne skal slås fra DHCP skal være fra routeren
det er fejlen måske
??+
lad os få teamviewer/andet remote support ind på din pc/mac og lad os kigge på nettet og udstyret
munk
bare spørg
Avatar billede Zaquel Nybegynder
21. oktober 2010 - 10:48 #8
Problemet er endnu ikke løst - er åbne over for alle forslag!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
21. oktober 2010 - 10:51 #9
er enig med at problemet ikke er løst vi skal have læst mere på forum og manualer mm og opsætning
Jeg kan stadig se min Time Capsule som netværksdrev på mit WD LIVE TV, men får beskeden
"This Networkshare Cannot be accessed"

Går ud fra der er en af indstillingerne der simpelthen går ind og nægte den adgang, men KAN ikke regne ud hvilken
Det er skal vi søge på..
jeg har tid efter kl. 13
nogen der har nogen ideer?? kristian
Avatar billede Zaquel Nybegynder
21. oktober 2010 - 11:04 #10
Jeg vil vente på dig så! Jeg har siddet og kikket en masse steder, og der er nogle ting hist og her der godt kunne virke som en "blokade" - og har derefter prøvet mig frem med forskellige indstillinger.. Desværre uden held. Kan sku ikke se hvorfor fanden (undskyld mit sprog) at den ikke går igennem.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:25 #11
router/modem opsat med dhcp, reserved ip .1.34 til Time capsule og kabel mellem router lan og tc wan port.
Opsat tc med ip  .2.1, og mac og wd tv live med ip i samme range .2.2-30
Kode ord på arkiv deling på tc
Opsat mac til at koble trådløs på tc og på internet via router
opsat WD tv live til at hente ip automatisk fra tc og finde det rigtige sharenavn og kode ord vi bestemte på tc.
Og nu virker det!! interne som det altid skulle kunne!!
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:30 #12
der er selvfølgelig adgang FRA wd live tv og mac til internet, men ikke porte åbne den anden vej, men det kan man også vælge via port indstillinger /port forward
munk