Avatar billede ksr84 Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:11 Der er 6 kommentarer

Trådløs går kun på lokalt netværk

I min hustand har vi 4 computere der er koblet på det trådløse netværk. Alle 4 computere kan gå på det trådløse netværk og gennem det kan de gå på internettet.

Jeg har en bærbar jeg også gerne vil have på det netværk. Den kan bare ikke? Den tilslutter og tilslutter sig til det lokale netværk, men kan ikke gå på internettet?

Hvad gør jeg fejl?

KSR
Avatar billede Selas Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:33 #1
Prøv at give den, eller måske alle computerne statisk ip, det er ok nemt hvis bare man er mellem windows bruger. :)

http://portforward.com/networking/staticip.htm
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:33 #2
1. Prøv og sæt den maskine direkte til uden den trådløse router.
2. Hvis den virker på nettet, skal du indtaste mac adressen fra den i routerens opsætning, så burde det virke, hvis det ikke er en Stofa forbindelse.
Avatar billede Selas Nybegynder
23. oktober 2010 - 14:36 #3
Jeg kan jo også lige forklare mig lidt: Det lyder som om to af computerne ved en fejl har fået samme IP eller det konflikter på anden vis, dette kan du også se ved at skrive ipconfig i kommandoprompten.
En nulstilling af routeren vil også kunne hjælpe på det, men så kan det hænde igen evt. efter noget tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2010 - 14:39 #4
er router låst på mac-adresser?
Fra en af de andre maskiner logger du ind på router, og tjekker
Du finder mac-adressen ved Start/Kør og skrive
cmd
i kommandoprompt (altså på den bærbare) skriver du så
ipconfig /all
og du finder afsnittet med det trådløse kort og linjen med
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . :
der er så 6 to-cifrede hex-tal (0-9 og a-f) som du skal bruge.

er listen meget lang, så du ikke ser det rigtige netkort, så skriv
ipconfig /all >c:\ipadr.txt
så kan du åbne c:\ipadr.txt med notepad, og læse den der.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
25. oktober 2010 - 22:43 #5
Hvem er din internetudbyder
16. april 2011 - 11:12 #6
(Tja - denne glemte du også at følge op på ?)