Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min computer vil ikke starte!

Hej mennesker :)

Jeg har i lang tid haft min bærbare Acer Aspire 5738Z.
Jeg har installeret Windows 7 et par gange, men den her gang må der være noget galt s:
Når jeg tænder computer, når jeg hen til Windows logoet, og så genstarter den..
Jeg kan godt boot fra cd, men når jeg vælger "reparer din computer" fra cd'en, sker der ligesom ikke mere..
Har prøvet at sætte min hdd over i en anden computer, men der sker det samme..

Mit spørgsmål: Er min hdd gået død?
24. oktober 2010 - 15:09 #1
Velkommen til E. ...

Kan du komme i "Fejlsikker tilstand" ?
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:14 #2
Nej .. Prøvede at vælge fejlsikret tilstand med kommandopromt... Men der kommer der bare en blå skærm og så genstartet den igen :(
Avatar billede LarsDC Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:17 #3
Det lyder mere som om der er gået noget galt med installationen.

Hvis du kan komme ind i fejlsikret tilstand kan du evt. prøve denne guide:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

Hvis den er helt umulig ville jeg nok bare ominstallere Windows 7 igen.

Tror ikke umiddelbart din HDD fejler noget men jeg kan jo ikke sige det med sikkerhed. Symptomerne for en defekt harddisk er dog lidt anderledes oftest.
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:21 #4
Okay, men jeg kan ikk installere Windows fra ny ... Den står bar stille når jeg klikker "setup" :(
24. oktober 2010 - 15:29 #5
...Den står bar stille når jeg klikker "setup" - du Booter/opstart vel direkte på DVD'en ???
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 15:31 #6
under boot skal du slå den hen på avanceret og fjerne partiton c og oprette en ny på samme størrelse - husk alt er så væk fra drev c

nu bliver den auto formateret og er helt ren

m.v.h
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:37 #7
- ja jeg booter fra dvd'en ..:)

- hva mener du med at jeg skal slå hen på avanceret under boot ?  Altså i min boot menu ?
24. oktober 2010 - 16:25 #8
Altså i min boot menu i WIN7 instalationen; der er en [Advanceret] menupunkt undervejs hvor du kan NEDLÆGGE C: partionen og OPRETTE den igen. Dermed bliver den HELT RENSET mm. klar til det videre instalationsforløb...
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 16:47 #9
Det menupunkt har jeg ikke :/
24. oktober 2010 - 16:55 #10
... et eller andet sted undervejs i WIN7 DVD instalations punkterne; jeg har ikke lige en 'video' lige her...
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 17:08 #11
Jamen jeg kan jo ikke nå hen til de punkter.. Den fryser bare
24. oktober 2010 - 17:17 #12
Hmmm...

For at være sikker på at det ikke er noget 'fejl' ell. lign. på selv Harddisken så gennemfør ->
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Opret/brænd en bootbar CD og kør en 100% killdisk...
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 18:16 #13
Okay det prøver jeg lige :)
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 19:24 #14
Jamen.. Så mister jeg mine dataer ?
Avatar billede LemonHouse Nybegynder
24. oktober 2010 - 22:12 #15
Anyway :).  Mit problem er blevet løst :D

Tak til Karise_Larry for hjælpen :D.

Smider du et svar :)?
25. oktober 2010 - 06:12 #16
Ping...

Hvad blev så pointen ?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 07:53 #17