Avatar billede SocialTau Nybegynder
24. oktober 2010 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC fryser i BIOS start-screen når Harddisk er sat til

Hej,

Jeg har været så uheldig at anskaffe mig en virus, og i den anledning formaterede jeg min computer.

Desværre var der en ridse i min windows XP cd, og installationen gik skævt og jeg tog cden ud for at pudse den, og genstartede installationen.

Men nu vil min computer ikke komme videre fra BIOS skærmen når min harddisk er i.

Computeren reagerer da, jeg kan vælge at gå i bios start up settings osv. og når jeg trykker på f2/f11 så skifter teksten til at den loader, men så kommer den heller ikke videre.

jeg har prøvet at:
benytte en anden cd,
ændre boot order,
Fjerne harddisken fra boot order.

Når jeg fysisk tager harddisken ud, så vil den gerne boote fra cd'en,  men det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget uden harddisk.

Jeg har desværre ikke en alternativ harddisk så jeg kan checke om det er stik, eller harddisk den er gal med...

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 07:51 #1
lån en tilsvarende xp version med samme serviepack eller hvad det nu er for en og lav en kopi
den skal være ens så kan du bruge den gamle nøgle

din harddisk er sikkert blevet låst og der er mange gange løsningen at bruge linux baserede programmer - et af dem er her

du skal fjerne din partition c og oprette en ny med gparted live
nu skulle du kunne installere normalt hvis din harddisk ikke er gået død.

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

sådan gøres det

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede SocialTau Nybegynder
26. oktober 2010 - 22:23 #2
Tak Skal du have, kan du ikke poste et svar så jeg kan afgive point ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2010 - 07:29 #3
ok