Avatar billede squize Nybegynder
25. oktober 2010 - 09:19 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hardware samt jobs til bedste løsning.

Hej,
Jeg står overfor at skulle have ændret en del i hvordan vores backup kører og har et par spørgsmål til hvordan jeg får den bedste løsning.

Jeg skal have investeret i en ny backup server, men har i forvejen en 8bånds LTO tape changer.

Det jeg skal have taget backup af er:
ca. 2tb fil data.
75gb sql databaser
1stk exchange server

Vi kører pt. med en fuld backup hver weekend, og differentials resten af ugen.
Disse bliver kørt ud på en backup2disk

Problemet er så at jeg ikke kan gå særligt langt tilbage i tiden og genskabe filer, da jeg hurtigt får fyldt min plads op.

Sql backups er fint nok at jeg kun har tilbage en uge af gangen, da jeg har nogle trn backups også.

Men hvad angår filbackuppen, vil jeg gerne kunne gemme ca. 3mdr tilbage i tiden og stadig kunne hente fra backuppen hurtigt, uden at skulle igennem en masse bånd for at finde de korrekte data, da det tager temmeligt lang tid at køre en catalog media når man har 8bånd per backup.

Hvad ville være den meste elegante og administrative enkle løsning ?
Avatar billede squize Nybegynder
28. oktober 2010 - 09:52 #1
Ikke nogen der har noget at byde ind med ?
Avatar billede SFNP84 Nybegynder
18. oktober 2011 - 09:09 #2
Heysa der..

Ja det er noget tid siden at du har oprettet dette spørgsmål, men har først lige fundet det nu her...

Men hvis du ikke har fået det løst, dit problem. Så vil jeg anbefalde det program der hedder:
Acronis Backup and Recovery 11, hvis det alså må være et betalings program. Det virker utroligt godt og man kan komme lige så langt tilbage, at der er backup.
Avatar billede squize Nybegynder
18. oktober 2011 - 09:16 #3
Hejsa,

Tak for svaret, ja jeg har helt glemt alt om dette efter jeg fik sat en symantec backupexec CPS.

Lyder som om de fungerer meget ens udfra hvad du skriver.
Og er rigtig godt tilfreds med resultatet, som regel kan jeg genskabe filer efter max 2timer i løbet af dagen.

Har sat en backupserver op med 24tb plads, så der er til en del backups på den når det nu kun er incrementals.
Avatar billede SFNP84 Nybegynder
18. oktober 2011 - 09:24 #4
Oki det lyder godt nok..

Men med Acronis der, der kan du faktisk søge inde i dine backup filer, dvs. du kan lede i disse backup filer for den præcise file du mangler fx. Og det er super hurtigt at restore, jeg vil sige at vi genskaber en server på godt 15 min med acronis. Og det er vi yderst tilfreds med.
Og med Vi er det min chef, på jobbet. Som man siger tid er $$$