Avatar billede sld Nybegynder
25. oktober 2010 - 17:48 Der er 9 kommentarer

Intet billede på skærm

Hej, jeg har for lidt tid siden været til LAN, hvor da jeg satte min computer til, begyndte den at lave lidt ballade med spil osv.
Efter at have rebootet den nogen gange, fordi startlinjen frøs, kunne det ligepludselig ikke starte op. Men gav mig bare en Blue Screen fejl.
Jeg reinstallerede windows, og alt kørte igen resten af weekenden.

Efter jeg fik min PC hjem igen, skulle jeg opdatere windows. Den beder mig om at genstarte. Og derefter starter den igen ikke op. Jeg fik ikke nogen fejl, bare en grå skærm.

Jeg gik ud fra det måske var hardware fejl, og har derfor pillet ram ud og sat dem rigtigt i igen. Jeg har pillet kabler ud, og sat i præcis som de sad før. og støvsuget maskinen.

Nu hjælper intet. Jeg tænder den, men der kommer ikke nogen bip lyd, og intet skærm billede. Den grønne lampe blinker ikke. Kun power knappen lyser forand.

Hjælp :)
Avatar billede Selas Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:04 #1
Sæt dig ned og se lidt TV eller noget, tjek så lige alle kablerne igen ved at vrikke lidt i dem etc.
Siger den bip hvis du piller gfx ud og sætter den til igen?
Er bange for det er bundkortet, men det kan sagtens være gfx eller psu, måske (men næppe) RAM.
Avatar billede sld Nybegynder
26. oktober 2010 - 15:14 #2
Selas .. Altså at bundkortet måske er brændt sammen? But how? Og kan man gøre noget ved det ?
Avatar billede Selas Nybegynder
26. oktober 2010 - 15:46 #3
Den eneste måde du kan teste de individuelle dele er at sætte andre i og se om det virker ordentligt med dem, det gælder selvfølgelig alle dele.  :/
Så det er noget med at låne dele fra bekendte osv..
Avatar billede sld Nybegynder
26. oktober 2010 - 19:19 #4
Okay, jeg har pillet  gfx kort ud nu, og startet den op. Og den bipper rent faktisk, og den grønne lampe forand lyser og blinker også.
Avatar billede Selas Nybegynder
26. oktober 2010 - 20:26 #5
Så er det sgu nok gfx der er i udu.  :-D  :-(
Så jeg ville starte med at prøve med et andet, det er trods alt nemmere/billigere end et bundkort.
Avatar billede sld Nybegynder
26. oktober 2010 - 20:38 #6
Herre øv.. :(
Må lige prøve at finde et andet og sætte i, hvis den starter op, er jeg 100% på det er gfx der er i udu.
- Men hvordan kan det lige pludselig bare stå af? :s
Avatar billede Selas Nybegynder
26. oktober 2010 - 20:44 #7
Dimser bliver også slidt, specielt hvis de er varme, og gfx er typisk det varmeste i en PC.  :)
Avatar billede sld Nybegynder
18. november 2010 - 14:49 #8
Okay, den kører igen.
Vi skiftede GFX kortet. Så viste den billede, dog bare et gråt billede.
For at få det hele hurtigt overstået uden så meget besvær, har jeg bare købt nyt bundkort og sat i.
Jeg har installeret windows på ny, og nu kører den som smurdt :)

Anyways, smid et svar for point, og tak for hjælpen ;)
Avatar billede Selas Nybegynder
18. november 2010 - 15:16 #9
i det mindste virker det, selv tak m8.  :)