Avatar billede ChristinaJJ Praktikant
25. oktober 2010 - 18:27 Der er 1 kommentar

Hvor meget strøm bruger en lille serverpark?

Ja.. Jeg ved godt det er svært at svare på, men jeg håber at nogle af jer prøver alligevel.

jeg spekulerer på hvor meget strøm det bruger at have et lille webhotel kørende. Altså en server med den nødvendige sikkerhed (dvs. backupserver, køling etc) med mulighed for at hoste lad os sige.. umgefähr 500 gennemsnitlige små-virksomhedshjemmesider.

Jeg vil også meget gerne vide hvad det cirka vil koste i etablering mht. hardware, og hvor mange resourcer det ellers vil koste at have kørende. Er det noget en enkelt mand vil kunne vedligeholde?

Jeg ved godt at det lyser ud af mig at jeg intet ved om emnet, men jeg pusler med en forretningside hvor et webhotel er en del af pakken, og det skulle i så fald varetages af nogen som vidste hvad de lavede.

Jeg håber derfor at der er nogen der vil hjælpe mig med så gode svar det nu er muligt at give en total-ignorant som mig. Først da vil jeg kunne danne mig et overblik over om ideen overhovedet er gangbar. Især har jeg brug for at vide hvad strømforbruget er alt i alt. Et estimat selvfølgelig.

Jeg ved at spørgsmålet er diffust. Derfor har jeg sat pointene højt, og håber at nogle vil kaste sig over dette umulige spørgsmål alligevel. På forhånd tusind tak.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:50 #1
Antal servere * antal watt = forbrug

Som eksempel kan jeg sige at jeg har en server på 60 watt, det er 400,- kr i kvartalet.

Du kan få servere der kun bruger 18 watt..

Tag en strømsvag server, og find ud af hvor mange websider den realistisk kan trække.    Gang derefter op.

Eller glem det hele, og køb istedet server/plads i et rigtigt datacenter.  Det gør alle andre firmaer..