Avatar billede simonj Nybegynder
26. oktober 2010 - 16:53 Der er 4 kommentarer

Mange klienter på WRT54G

Hej, jeg har et hjemmenetværk på en Linksys wrt54g.

Jeg har mange klienter tilsluttet det trådløse netværk (3 computere, 2 smartphones, en airport express og en wd tv live)

Og det er her problemet opstår - det er som om de konflikter med hinanden. Ofte skal dimserne restartes før det spiller, og det er irriterende.

Hvad kan jeg gøre for at undgå denne situation?

Mvh Simon
Avatar billede simonj Nybegynder
26. oktober 2010 - 16:54 #1
Og kan jeg undgå mac-filter og statisk ip? jeg vil gerne have det så fleksibelt som muligt, da jeg er meget mobil med alle mine dimser (i hvert fald hvad bærbare og telefoner angår :))
Avatar billede skau Nybegynder
26. oktober 2010 - 18:11 #2
Ja skift væk fra wrt54g - jeg havde samme problemer samt store båndbreddeproblemer såsnart jeg skiftede fra 4/2 til 100/10, det er en fed router til meget små netværk med lille båndbredde, specielt med opensource firmwaren på - selv ved 4/2 var der til tider problemer med at routeren frøs (jeg har 2 af dem på en hylde nu).
Avatar billede simonj Nybegynder
26. oktober 2010 - 18:34 #3
Er det routerens skyld? Findes der da ikke en firmware der kan rette fejlen?

Jeg forstår ikke helt - er 4/2 og 100/10 en routerfabrikat, eller?
Avatar billede Deepone Nybegynder
26. oktober 2010 - 21:27 #4
Kan du ikke sætte ip-reservering op i din router ?