Avatar billede TRoXa Novice
27. oktober 2010 - 10:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

simplexml_load_string

Hej Eksperter.

Forventer ikke at alle ved hvad det er for et spil, men spørgsmålet gælder spillet World of Warcraft. Dertil er der en side der kan vise ens karakter og hvad man har af udstyr osv osv på karakteren. Det kunne jeg godt tænke mig at lave en side ud af selv til min guild i spillet.

Jeg bruger følgende script til at få oplysningerne ud som xml, men den kode/tekst jeg får retur står ud i en lang smørre, så det nærmest er umuligt at finde hoved og hale i det.

<?php
$url = 'http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=' . urlencode('azuremyst') . '&n=Achdar';

$ch = curl_init();
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 15);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, "Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.2) Gecko/20070319 Firefox/2.0.0.3");

$url_string = curl_exec($ch);
curl_close($ch);

$xml = simplexml_load_string($url_string);

var_dump($xml);
?>

Et lille udsnit af hvad man får:
---------------------------------
object(SimpleXMLElement)#1 (3) { ["@attributes"]=> array(3) { ["globalSearch"]=> string(1) "1" ["lang"]=> string(5) "en_us" ["requestUrl"]=> string(20) "/character-sheet.xml" } ["tabInfo"]=> object(SimpleXMLElement)#2 (1) { ["@attributes"]=> array(4) { ["subTab"]=> string(7) "profile" ["tab"]=> string(9) "character" ["tabGroup"]=> string(9) "character" ["tabUrl"]=> string(32) "r=Azuremyst&cn=Achdar&gn=BRIGADA" } } ["characterInfo"]=> object(SimpleXMLElement)#3 (3) { ["character"]=> object(SimpleXMLElement)#4 (2) { ["@attributes"]=> array(21) { ["battleGroup"]=> string(22) "Glutsturm / Emberstorm" ["charUrl"]=> string(21) "r=Azuremyst&cn=Achdar" ["class"]=> string(7) "Paladin" ["classId"]=> string(1) "2" ["classUrl"]=> string(9) "c=Paladin" ["faction"]=> string(5) "Horde" ["factionId"]=> string(1) "1" ["gender"]=> string(4) "Male" ["genderId"]=> string(1) "0" ["guildName"]=> string(7) "BRIGADA" ["guildUrl"]=> string(22) "r=Azuremyst&gn=BRIGADA

Her kunne jeg godt tænke mig at det blev mere læseligt med linieskift imellem hver child osv. som f.eks.

object(SimpleXMLElement)#1 (3)
{
  ["@attributes"]=> array(3)
  {
    ["globalSearch"]=> string(1) "1"
    ["lang"]=> string(5) "en_us"
    ["requestUrl"]=> string(20) "/character-sheet.xml"
  }
  ["tabInfo"]=> object(SimpleXMLElement)#2 (1)
  {
    ["@attributes"]=> array(4)
    {
      ["subTab"]=> string(7) "profile"
      ["tab"]=> string(9)

osv osv osv .. Er det muligt.. for blir helt ør i hovedet af at skille det hele ad manuelt som jeg lige har gjort i det lille stykke her.
Avatar billede majbom Novice
27. oktober 2010 - 10:23 #1
du kan prøve at smide var_dump ind i <pre> tags...
Avatar billede TRoXa Novice
27. oktober 2010 - 10:26 #2
Tusind tak :D mere simpelt kunne det da ikke blive :D Det virkede. Smid et svar og du får point :) Og tak for den hurtige respons.
Avatar billede majbom Novice
27. oktober 2010 - 11:05 #3
selv tak - ja nogle gange er det nemmere end man tror (:
Avatar billede majbom Novice
27. oktober 2010 - 11:24 #4
tfp :)