Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:21 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Lenovo Thinkpad

Hey drenge

Min Lenovo er gået i ged

Når jeg trykker på start knappen viser den KUN allerførst skærm billede og den kommer ikke videre derfra

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/H1I71173.jpg

Link til billede

nogle ideer??
27. oktober 2010 - 11:30 #1
En idé kunne være af få gjort noget ved dette ->
Point ude: 2.815 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/bloody-123
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Så tager vi den - måske - derfra ...

---
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2010 - 11:42 #2
Du har ikke noget usb halløj kastet på... Min opfører sig på samme måde, hvis jeg har smidt min telefon til opladning, læs forsøger at boote fra USB.

Kan du komme i bios ?

/J
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:45 #3
Lukker den ASAP ( hvis jeg dog kunne finde hvor man giver pointene henne)!!

Jonas :)
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 11:46 #4
Nej den kan ikke komme i BIOs - Det er første billede og der fryser den fast! :(
27. oktober 2010 - 11:55 #5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3 - og fremefter...
Som du også har fået på de rykker E-mail du sansynligvis HAR fået en del af ...
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:08 #6
Så de lukket :)

Har du nogle ideer til hvad det kan være ?

Bloody
27. oktober 2010 - 12:21 #7
... heller ikke den "Blue ThinkAdvance" knap straks under opstart ?
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:24 #8
Nej :(

Sys simpelthen jeg har prøvet ALT!

Det skete fra den ene dag til den anden!

Den sad i en DOCK, men kan vel ikke have noget at gøre med det?
27. oktober 2010 - 12:36 #9
Ta' batteriet + lader helt fra i >10 minutter.
Og montér så igen og prøv så ?
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2010 - 12:39 #10
Du får vel ikke en lille meddelse oppe i venstre hjørne "Fan Error" ??

Har lige haft denne fejl på en TP T500, der skulle lige en ny ventilator til.
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:39 #11
Prøvet

Nogle kollegaer siger det Hardware fejl ? hmm
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:42 #12
Nej får ingen fejlmeddelser overhovedet!

Men kunne måske godt være blæseren - men så skal jeg til at skille hele lortet ad :P
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2010 - 12:47 #13
Du kan nu også hører / mærke om den starter blæseren op, lige så snart du har trykket på startknappen.
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 12:48 #14
Ja har du ret i - Og sys jeg faktisk ikke rigtigt den gør :/
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
27. oktober 2010 - 14:03 #15
Har nu tjekket om blæseren kører ! men billedet fryser bare fast!

Fatter det simpelthen ikke

Kan det være Batteriet ( på bundkortet)?
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2010 - 14:43 #16
Selvom det cmos batteri evt. er flad, så skulle den nu kunne starte op alligevel.
Det batteri har blot til "opgave" at holde div. bios info og dato/klokkeslet aktive, men pc`en ikke er aktiv/tændt.

I det tilfælde at der er fladt, så skulle du kunne aktivere "Blue ThinkAdvance button" ligeså snart det vises på skærmen.

Selvom du har prøvet at fjerne 220V og batterei, så prøv lige igen og med det fjernet, så trykker du lige på startknappen et par gange af x antal sekunder
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
28. oktober 2010 - 10:34 #17
Har seriøst prøvet alt og er igang med at skille den ad

Ingen andre som har en ide ?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 10:48 #18
Da du tog den fra docken, var den da slukket eller ?
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:22 #19
Nopz..

Kan det have nogen betydning ?
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2010 - 17:56 #20
Normalt skulle der ikke ske noget ved det.

Men som f.eks hvis du klapper låget i en default opsat bærebar, så lukker pc`en bare ned og det er ikke godt, især ikke hvis den er igang med at skrive data osv. i luknings øjeblikket - så går den som regel i koma.

Gik din bærebar ud efterfølgende at den var taget ud af docken ?

Hvis ja. så kunne det samme være sket, men normalt skulle den alligevel give adgang til bios og derinde kan man så lave en "load default settings" og den skulle så starte korrekt efterfølgende, med at vil starte op i fejlsikret tilstand pga. af fejl i filer / reg.databasen.
Her kan man som regel bruge "sidste kendte konfig hvor sys. virkede" eller fortsæt i fejlsikret tilstand og kører en systemgendannelse.
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 09:09 #21
Nej den havde stået og ladet i docken natten over - Så efter en genstart kunne den ikke starte!

Og man kan slet ikke komme ind i BIOs eller noget :(

Jonas
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2010 - 10:10 #22
Fjern 220V, fjern batteriet, derefter fjerner du bundkortbatteriet (Cmos)i nogle minutter og tryk et par gange på startknappen samtidig.

Se her hvor det sidder (dog afhængig af model) de ældre modeller kan det sidder under tastaturet, men:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-50626.html
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:24 #23
Så er det taget ud og lader det stå lidt

Hvad mener du med jeg skal trykke på start knappen samtidig med hvaD?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2010 - 10:47 #24
Blot at du trykker på startkanppen - Mens det lille batteri er ude
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:48 #25
Skal jeg prøve starte op med eller uden CMOS i ?
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:56 #26
Hov - det skal lige siges at når jeg holder startknappen nede for at slukke maskinen igen kommer den med et Enkelt bip!
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2010 - 11:06 #27
Skal jeg prøve starte op med eller uden CMOS i ? - Nej (ikke pt.)

Prøv at blive ved med at trykke på startkanappen indtil den ikke siger Bip mere - der må åbenbart være lidt spønding tilbage på en kondensator eller lign.
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:16 #28
Prøver :)

Det står mig langt ud af halsen det her!
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 11:31 #29
Intet virker :(
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:01 #30
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2010 - 12:33 #31
Øhh, skal jeg forstå det sådan, at den har ødelagt en USB port ifm. med fradocking ?

Eller hvordan har du fået beskadiget den Usb port ?

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede bloody-123 Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:41 #32
Den har været i stykker siden jeg fik den - Men Dame siger så hun måske er kommet til at sætte en USB derind og bøje benen :/

Rettede dem ud og den virker nu :D

Haverslev smid et svar så får du point
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2010 - 17:54 #33
Svar kommer her :-)
Avatar billede wichcon Nybegynder
05. maj 2012 - 11:11 #34
Super godt.....

Havde lige en med samme problem. Har virkelig forsøgt alt med denne Lenovo T500, også var det bare en pisse USBport der var knækket ;o)
05. februar 2017 - 11:15 #35
Kan ik få min lenovo til at gå i fejlsikret tilstand den siger Erro fejl 2010 når jeg trykker f8 og når jeg så kommer ind skal jeg trykke f1
05. februar 2017 - 11:17 #36
ups 0210: stuck key 3f