Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 16:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg har kæmpe store virusproblemer

Hej alle

Jeg har store problemer med at få min computer til at fungere ordenligt.

Når jeg går ind på spywarefri.dk får jeg et skærmbillede op hvor der står:
"System Offline
Systemet er pt. offline. Vi beklager ulejligheden."

Jeg kan ikke starte visse programmer. DEr får jeg følgende fejl:
Error - Windows cannot access the specified device, path or file.

Er der nogen der kan hjælpe? Ligger lige en HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 07:07:56, on 27-10-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Anti_Virus\HijackThis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.virtualmanager.com/status
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: SimpleAdblock Class - {FFCB3198-32F3-4E8B-9539-4324694ED664} - C:\Program Files\Common Files\Simple Adblock\SimpleAdblock.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\Anti_Virus\SuperAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Squeezebox Server Tray Tool.lnk = C:\Program Files\Squeezebox\SqueezeTray.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scanner/sources/en/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E6BB2089-163F-466B-812A-748096614DFD} (CAScanner Control) - http://cainternetsecurity.net/scanner/cascanner.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: Juniper Network Connect Service (dsNcService) - Juniper Networks - C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: SqueezeMySQL - Unknown owner - C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe
--
End of file - 3404 bytes

PFT
Marc
27. oktober 2010 - 16:55 #1
Hvilket seriøst Sikkerhedsprogram bruger du ?

---

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 18:24 #2
Så blev den færdig...

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4965

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-10-27 (18-18-23).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 203704
Tid gået: 1 time(e), 7 minut(ter), 9 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

HIJACKTHIS LOG:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:24:04, on 27-10-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\SQUEEZ~3.EXE
C:\Program Files\Anti_Virus\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Anti_Virus\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.virtualmanager.com/status
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O2 - BHO: SimpleAdblock Class - {FFCB3198-32F3-4E8B-9539-4324694ED664} - C:\Program Files\Common Files\Simple Adblock\SimpleAdblock.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\Anti_Virus\SuperAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Squeezebox Server Tray Tool.lnk = C:\Program Files\Squeezebox\SqueezeTray.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2iexp.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\WINDOWS\bdoscandel.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scanner/sources/en/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E6BB2089-163F-466B-812A-748096614DFD} (CAScanner Control) - http://cainternetsecurity.net/scanner/cascanner.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: Juniper Network Connect Service (dsNcService) - Juniper Networks - C:\Program Files\Juniper Networks\Common Files\dsNcService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: SqueezeMySQL - Unknown owner - C:\PROGRA~1\SQUEEZ~1\server\Bin\MSWIN3~1\mysqld.exe

--
End of file - 3411 bytes
27. oktober 2010 - 19:19 #3
http://www.spywarefri.dk/ - er den stadig 'dårlig' ?

Må jeg anbefale at få instaleret
* [Microsoft Security Essentials] -> http://www.microsoft.com/security_essentials/
(Lad programmet blive opdateret...)

Og lad evt. MSE scanne PC'en ...

---
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 19:39 #4
Perfekt - tak for hjælpen...

Hvis du ligger et svar kan jeg acceptere...
27. oktober 2010 - 19:47 #5
... men er problemet klaret ?
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:02 #6
Umiddelbart ja. JEg kan i hvert fald komme ind på Spywarefri.dk nu...
27. oktober 2010 - 20:07 #7
HAR du også fået MSE på 'dyret' ?
Avatar billede asdfghj Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:35 #8
Jeg har valgt avast i stedet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2010 - 20:43 #9
Også et ok valg :)
27. oktober 2010 - 20:47 #10
Ping...

Lægger så et [svar]...