Avatar billede siranee Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:47 Der er 9 kommentarer

DinThaiKok.dk - Kones projekt

Min kone er ved at starte op,
med et lille projekt:

http://www.dinthaikok.dk

Jeg selv sat siden op og rettet til.

Nu søger jeg ris og ros til siden.

Hvad kan gøres bedre.

Seo?

Ser frem til at læse jeg vurdering - it is priceless!
Avatar billede webweaver Praktikant
28. oktober 2010 - 15:07 #1
Rigtig flot site synes jeg.

Farver harmonerer godt, og det er forholdsvis simpelt, men stadig ikke kedeligt. Så det er rigtig godt. En anelse "vildt" dog, da der er mange ting som springer frem i hovedet på en, når man går ind på siden. Men det kan godt gå an. Det forvirrer ikke en fuldstændigt.

Kodemæssigt, er det måske lidt mindre godt.
I mine øjne er det rodet. Men det er måske en smagssag.

Koden validerer ikke, hvilket jo selvfølgelig aldrig er godt.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dinthaikok.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede 2Mida Praktikant
28. oktober 2010 - 15:08 #2
Umiddelbart står siden meget sober og ren i designet. Flotte fotos...

Men du skal arbejde lidt med sproget, kommasætning, store og små bogstaver, det virker lidt indforstået... og enkelte slåfejl Afrydning/Opvask "Det koster 110kr hvis man vi slippe for afrydning og opvask." - vi = vil, er det i timen?

Og : middag for 2... minimum 10 personer!?

Forsiden : måske kunne de 3 tekster, Koncept, Buffet, Menu midt på siden, være links?

..Ole (thaimadelsker)
Avatar billede strych9 Praktikant
28. oktober 2010 - 17:49 #3
Nu spørger du specifikt til SEO. Jeg er ikke superstar til det, men jeg har et par ideer til ting du kan kigge på.

1)
Her er et eksempel på en af dine ALT tags:
alt="Thai Chili er små chilifrugter i farverne rød, gul og grøn. Den er yderst populær i det thailandske køkken, hvor chilien forstærker den gode smag."
Du burde nok optimere indholdet af tag lidt mere til specifikke keywords. Det kan bringe dig lidt traffik fra google og yahoo image søgning.

2)
Jeg har kigget lidt med google keyword tool på din site, og dine konkurrenter. Hvis du ikke allerede har brugt det tool, så er det bare med at komme igang med det samme. :)
Så vidt jeg kan se er din niche her ikke særlig søgt. Den mest populære relaterede søgning lader til at være "thai catering" med 210 søgninger om måneden. Men din site er kun nummer 10 i søgeresultaterne på den søgning. (til sammenligning er der kun 16 søgninger på "thai kok").
Det kan afhjælpes ved at: Vælge et domæne navn som indeholder ordene thai og catering, eller få nogle flere til at linke til din website, samt du kan have et link på din forside til en sektion som omhandler thai catering. Sådan som f.eks din konkurrent thaihouse har.
Et lille tip: Hvis du vil se en webside som google ser den, så se på den via google cache, og klik på linket "kun tekst-version" øverst til højre. Det skulle give dig nogle ideer hvorfor visse søgetermer ikke giver hits på din site.

Så noget helt urelateret til SEO: Flotte billeder. Hvis det er mad som din kone har lavet så skal du skrive på siten at det er hendes værk.

Er det en wordpress blog, og har du mulighed for at installere plugins?
Avatar billede webweaver Praktikant
05. november 2010 - 23:59 #4
Er du gået i hi, på ferie eller hvad?

Når man opretter en tråd og folk bruger tid på at svare, er det uhøfligt at lade som ingenting!
Avatar billede siranee Nybegynder
09. november 2010 - 10:32 #5
Tak for jeres super svar.

Jeg har forsøgt at rette "validering", men kan ikke få den sdiste fejl væk...

Jeg vil rette i teksten så det lyder lidt bedre :-)

Ang. seo, meta og søgeord, skal jeg have strammet lidt op kan jeg se. Evt. nyt domænenavn?

Tak fordi i tog jer tid til at kigge på den.

Det er PRICELESS info for mig :-)
Avatar billede siranee Nybegynder
10. november 2010 - 16:23 #6
Er der andre ned ris og roser? :-D
Avatar billede 2Mida Praktikant
13. november 2010 - 21:38 #7
Du er nød til, at få kigget site teksten igennem for formulerings- og stavefejl... der er stadig for mange af slagsen.

..Ole
Avatar billede siranee Nybegynder
26. april 2011 - 00:23 #8
Der er gået noget tid nu, men vi har fået rette en del fejl og optimeret. tak for de gode råd :-)

Hvis der er nogle med andre råd så lytter vi naturligvis gerne :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 00:49 #9
De billeder man kan klikke frem i stor størrelse, bør ikke ende i "det rene billede", men poppe op i en "lightbox" eller lignende.
- man risikerer at bliver helt væk!

Og den grå (#3E3E3E) baggrundsfarve på content-området er lidt tandløs (når nu resten er så flot) - prøv med #FFEEBB i stedet.

Og måske, den blå bar øverst - vinrød i stedet - for appetitens skyld ?

Ellers kun ros herfra - og hvem gider at høre på det : )