Avatar billede heltborg500 Praktikant
29. oktober 2010 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kun WEP kryptering på XP pro med sp3

Kan ikke tilslutte WPA netværk med min gamle bærbare. Den har XP pro og servicepack 3. I indstilling kan jeg kun få ingen eller WEP kryptering.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2010 - 14:11 #1
det er typisk for gamle maskiner. Du kan købe en usb-dongle og få bedre wi-fi (også hastighed) den vej.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL25150/jensen-usb-adapter
den runde dims på billedet skal ikke bruges - det er bare en usb-holder hvis den skal tilsluttes en stationær, der er gemt væk.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:23 #2
som Claes57 skriver er det typisk for gamle maskine.

Det har desværre ikke noget med styresystemet at gøre, men skyldes ganske enkelt at dit netværkskort ikke understøtter andet end WEP.

Så ja, du skal investere i et nyt.
Avatar billede heltborg500 Praktikant
15. november 2010 - 12:45 #3
Ikke det svar jeg havde håbet på, men du får 100 point