Avatar billede mohbar Novice
31. oktober 2010 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere samme win7 på min bærbar og PC

Hej

Jeg har købt en stationer PC Acer Aspire med windows 7
Jeg har i forvejen en Bærbar Lenovo Idepad med windows Vista. Den bærbare har dog ikke DVD drev.

Jeg kan mærke tydelig forskel på hvor meget Vista egentlig stinker! Det tager en eviiiighed at starte og slukke den bærbare.

Spørgsmålet er om nogen ved om jeg kan installere samme Win // der er på PCen, på den bærbare. Jeg har ikke en install. CD, men på PCen står der at det er Windows 7 Home Premium OA Acer Group samt seriekoden.

Omkring loven går jeg ud fra at det er tilladt, idet det er mine egne computere..?!
Avatar billede Villads_S Nybegynder
31. oktober 2010 - 13:53 #1
Det tror jeg ikke du skal regne med.

Jeg prøvede at installere mit Win 7 Ultimate, som kører på min PC.
Det gik fint lige indtil første update, så blev jeg "advaret" om at jeg havde en uægte kopi af Win 7 og mit skrivebord blev sort. Dog med alle ikoner på og vist nok fuld funktionalitet. Hvor længe det kunne have kørt ved jeg ikke for jeg købte en ny kopi på amazon.co.uk for 836.-kr for en Ultimate.
Der er faktisk et til kun 75£/645,97kr i dag, så bare klø på og køb et. Husk at på Ultimate kan du hente dansk sprogpakke, så din PC taler dansk til dig.
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B001XCWGII/ref=sr_1_4_olp?s=software&ie=UTF8&qid=1288529293&sr=1-4&condition=new

Venlig hilsen
Villads
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 15:42 #2
http://peter.mpbrun.dk/20090527/gr-din-windows-7-ultimate-til-en-dansk-version/

Det går ret nemt at installere dansk efter denne guide.

Har selv prøvet det
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
31. oktober 2010 - 15:52 #3
En OEM licens (den licens til Win7 der fulgte med computeren) er ifølge aftalen og derved loven tilknyttet den computer den fulgte med og må ikke installeres på andre computere.

Så faktisk må du ikke det. Du bliver nødt til at købe en ekstra licens hvis du vil følge loven.

Derudover er diverse OEM installationer på computere i dag lavet så de ikke kan installeres på andet hardware fordi de kun er en recovery partition og ikke en installationsdisk.
Avatar billede mohbar Novice
02. november 2010 - 09:48 #4
tak for svaret
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
02. november 2010 - 10:12 #5
Svar her :)